به گزارش اهرامروز، عیسی شکرزاده در اولین جلسه ستاد پیشگیری و پیگیری جرائم انتخاباتی این شهرستان افزود: با توجه به برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم شورای اسلامی در حوزه اهر و هریس، این ستاد در این دوره با حساسیت بیشتری تخلفات مربوط به انتخابات را پیگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: این ستاد همانند ادوار گذشته با رصد اخبار و فعالیت‌ها و برخورد با تخلفات انتخاباتی تلاش می‌کند انتخابات به‌صورت پرشور و در کمال سلامت برگزار شود و در این راستا مسئولان نهادها و ادارات باید رفتاری انجام دهند که مردم به بی‌طرفی آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس دادگستری هریس یادآوری کرد: باید با جلوگیری از تشنج یا تنش در جامعه، زمینه را جهت برگزاری انتخابات سالم برای مجریان فراهم کنیم تا آنان به وظیفه خود برای حفظ و صیانت از آرای مردم عمل کنند.

شکرزاده ادامه داد: دادن وعده‌های واهی و خارج از صلاحیت نامزدها به مردم جرم بوده و دستگاه قضائی در قالب تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی به این‌گونه تخلفات و جرائم انتخاباتی رسیدگی خواهد کرد.

وی گفت: خرید و فروش رأی از مصادیق جرائم انتخاباتی بوده و قابل‌پیگیری است و با اشخاص خاطی برخورد قاطع قضائی خواهد شد.

رئیس دادگستری هریس اظهار کرد: همه باید در موعد مقرر و چارچوب قانون به تبلیغات بپردازند و با مصادیق جرائم انتخاباتی آشنا شوند.

شکرزاده افزود: شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در حوزه قضایی این شهرستان تشکیل‌شده و این شعب در طول شبانه‌روز آماده رسیدگی به پرونده تخلفات و جرائم انتخاباتی خارج از نوبت و به‌صورت فوق‌العاده است.

وی گفت: مردم ثابت کرده‌اند که استحقاق بهترین خدمت را دارند و پس از ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جرائم انتخاباتی از سوی مجریان و نامزدها پذیرفتنی نیست.

شکرزاده، همچنین از برخورد با ساخت‌وسازهای غیرقانونی در خارج از حریم شهرها و محدوده روستاها خبر داد و افزود: در این راستا ۱۸ مورد حکم قلع و قمع اجرا و بیش از ۴ هزار مترمربع از اراضی باغی و زراعی آزادسازی شده است.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم در شهرستان‌های اهر و هریس همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی اردیبهشت‌ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/