به گزارش خبرنگار اهرامروز، ظهر یک‌شنبه طی آیینی با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه اهر و جمعی از مسئولان ادارات و هنرمندان، دست‌اندرکاران بازسازی واقعه غدیر خم شهرستان اهر مورد تجلیل قرار گرفتند.

امام جمعه اهر در این آیین با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) با انتخاب امام علی(ع) به‌عنوان جانشین دستورات پروردگار متعال را اجرا کرد، بیان داشت: استکبار جهانی و سایر دشمنان اسلام متزلزل شده‌اند در حالی که پیشوای ما مسلمانان و شیعیان امیرالمؤمنین و اسلام ناب محمدی اجازه نمی‌دهد تا دشمنان ضد دین اهداف پلید خود را عملی کنند.

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده با ذکر اینکه واقعه غدیر خم یکی از آثار حضرات معصومین (ع) است، گفت: با بازسازی واقعه غدیر خم علاوه بر اینکه آثار ائمه معصومین حفظ می‌شود بلکه می‌توانیم مفاهیم خط ولایت و امامت را نیز برای نسل‌های جوان تبیین و تشریح کنیم.

واقعه غدیر خم استمرار وحدت اسلامی را در پی داشت

فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز در ادامه این آیین گفت: با توجه به اینکه تاکنون دو بار نمایش بازسازی واقعه غدیر در شهرستان اهر اجرا شده ولی پیش از اجرای این نمایش‌ها مردم داستان واقعه غدیر خم را شنیده بودند و از نزدیک شاهد جزئیاتی نبودند.

سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی با اشاره به این‌که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی شهرستان اهر جزو شهرستان‌های برگزار کننده نمایش بازسازی واقعه غدیر خم آذربایجان شرقی نبود، خاطرنشان کرد: نمایش بازسازی واقعه غدیر خم به‌منظور اجرا به پنج شهرستان استان ابلاغ شده بود ولی با استقبال و تلاش مردم و هنرمندان توانستیم شهرستان اهر را جزو شهرستان‌های انتخاب‌شده جهت بازسازی واقعه غدیر جای دهیم.

در پایان کتاب ” نذر عباس ” گذری بر زندگی شهید اکبر جوانبخشایش به نویسندگی زینب ابراهیمی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان اهر رونمایی شد.

انتهای پیام/