به گزارش خبرنگار اهرامروز، امین فرجامی، رئیس سابق بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز در آیین تودیع و معارفه رئیس اسبق و جدید بیمارستان باقرالعلوم اهر بابیان اینکه پزشکان و پرستاران علی‌رغم تأخیر در پرداخت معوقات زنجیره خدمات را قطع نکرده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستم سلامت با وجود کمبودهای مادی و نیروی انسانی در شهرستان اهر قطع نشده ولی با این شرایط پزشکان و پرستاران با جان و دل به کار خود مشغول بوده‌اند و در کنار آن ما نیز طرح‌های توسعه‌ای را دنبال کرده‌ایم.

وی افزود: در هر شرایطی سعی کرده‌ایم تا سیستم راکد نماند و در تمامی مراحل تلاش کردیم تا سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت و درمان را دنبال کنیم.

رئیس سابق بیمارستان باقرالعلوم اهر با اشاره به اینکه بخش سی‌سی‌یو که دارای ۴ تخت بود با تلاش و همت همکاران تعداد تخت‌ها ره ۱۰ مورد رساندیم و علاوه بر آن فضای فیزیکی این بخش را نیز افزایش داده‌ایم، ادامه داد: بخش داخلی ۲ که پیش از این تعطیل بود آن را بازگشایی و سطح خدمات را ارتقاء دهیم.

فرجامی اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان ذکر کرد، گفت: پیش از این بخش اورژانس در وضعیت نامناسبی بود ولی با عنایت و مساعدت‌های دولت و مسئولان مربوطه تخت‌های اورژانس نیز همانند سایر بخش‌ها شاهد افزایش بود به‌طوری که اکنون در اورژانس ۲۱ تخت بستری داریم.

وی از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصدی کلینیک تخصصی غربالگری سرطان شهرستان اهر خبر داد، گفت: اگر کلینیک تخصصی غربالگری سرطان شهرستان اهر با سرعت احداثی کنونی که دارد ادامه یابد قطعاً تا ماه‌های آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

رئیس سابق بیمارستان باقرالعلوم اهر با تأکید بر این‌که سامانه احراز هویت برای اولین بار در سطح استان آذربایجان شرقی در شهرستان اهر راه‌اندازی شده است، افزود: گاهاً بیمارانی که با عجله به بیمارستان مراجعه می‌کردند و دفترچه به همراه نداشتند که با راه‌اندازی سامانه احراز هویت برای اولین بار در سطح استان آذربایجان شرقی در شهرستان اهر اکنون می‌توان تنها با کد ملی از وضعیت دفترچه اطلاع یافت.

فرجامی بابیان اینکه یکی از مشکلات اساسی بیمارستان‌ها بحث کمبود نیروی انسانی است، یادآور شد: سال گذشته ۴۸ نفر در طرح نیروی انسانی و ۱۳ متخصص در رشته‌های مختلف، ۱۵ نفر پرستار از طریق شرکت آوا سلامت جذب شده‌اند و در مجموع ۷۶ نفر در بیمارستان جذب کار شده‌اند شاید نتوانیم بگوییم اشتغال‌زایی شده ولی عملاً به دلیل کمبود نیروی انسانی ۷۶ نفر به سیستم جذب شده‌اند.

انتهای پیام/