به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید، توسعه تولید و اشتغال‌زایی جوانان است و زمینه‌های اشتغال‌زایی شهرستان اهر در پرورش ماهی زیاد است، تصمیم گرفتیم موانع ایجاد مراکز پرورش ماهی در این شهرستان را رفع کنیم و مراحل تأسیس این واحدها را نیز تسهیل نماییم.

وی با اشاره به اینکه قبلاً محدودیت‌هایی برای ایجاد مراکز پرورش ماهی وجود داشت، بیان کرد: محدودیت‌هایی نظیر عدم صدور مجوز به واحدهایی که در حریم رودخانه‌ها بودند و استفاده دومنظوره از چاه‌ها برای استفاده در پرورش ماهی قبلاً در این شهرستان وجود داشت که رفع شده است.

فرماندار اهر بابیان اینکه هم‌اکنون حدود ۳۰ واحد پرورش ماهی در شهرستان اهر فعال است، افزود: امیدواریم با همکاری و حمایت دستگاه‌ها در جهت اجرای سیاست‌های دولت، مرکز پرورش ماهی در این شهرستان به بیش از ۵۰ واحد برسد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه هموار نمودن راه برای فعالیت آبزی‌پروری در شهرستان، کسب و کار چند نفر از بهره‌برداران را تثبیت می‌کند، خاطرنشان کرد: مقرر شده در رودخانه‌های دائمی به‌خصوص روستاهای حاشیه دره رود که در داخل و بستر حریم رودخانه قرار گرفته‌اند، با رعایت مسائل زیست‌محیطی در چهارچوب قوانین و مقررات و دریافت تعهد کتبی از متقاضیان، مجوز ایجاد واحدهای پرورش ماهی صادر شود.

محمودی در پایان گفت: در مورد چاه‌های کشاورزی نیز اداره کل شیلات استان متعهد گردید چاه‌های موجود را با همان شرایط، کارکرد و دبی مدیریت کند و با هماهنگی سازمان آب اقدامات لازم جهت دومنظوره کردن آن‌ها انجام دهد تا متقاضیان در باغ‌ها و مزارع خود بتوانند مرکز پرورش ماهی نیز تأسیس کنند.

انتهای پیام/