به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر شجاعی در نشست هم‌اندیشی حل مشکلات آموزشکده فنی شهید چمران اهر با اشاره به اینکه سال آینده هنرستان‌ها توسعه می‌یابند، اظهار کرد: سال آینده ۳۰ کلاس به کلاس‌های هنرستان‌های شهرستان اهر افزوده می‌شود و این امر برای آینده برای جذب هنرآموزان نویدبخش است.

مدیر آموزش و پرورش اهر ادامه داد: برای روشن‌تر شدن آینده جوانان با تأکید بر مهارت‌آموزی پیش از ورود به بازار کار بایستی با نیازسنجی و تدریس رشته‌های موردنیاز در جامعه قدم‌هایی ارزشمند در این راستا برداریم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش اهر آمادگی دارد تا مدرسه بلااستفاده و یا قطعه زمینی به‌صورت امانی برای ایجاد آموزشکده فنی خواهران در اختیار آموزشکده فنی شهید چمران اهر قرار دهد در حالی که آموزش و پرورش خود را سهیم در عمران و آبادانی شهر می‌داند.

شجاعی از برگزاری جشنواره خیرّین مدرسه‌یار شهرستان اهر در سال آینده خبر داد، گفت: آنچه که از مشکلات آموزشکده فنی شهید چمران اهر مطرح شد برای اینکه بتوانیم در حل مشکلات این آموزشکده ما نیز نقشی ایفاء کنیم می‌توانیم نیازهای این آموزشکده را در جشنواره خیرین مدرسه یار مطرح کنیم و از خیرین بزرگوار مساعدت بطلبیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر در پایان با تأکید بر این‌که بومی‌سازی رشته‌های تحصیلی در هنرستان‌ها و آموزشکده فنی شهرستان اهر در آینده دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: ما سعی داریم تا رشته‌هایی که در شهرستان اهر بیش از همه کاربرد دارد را جایگزین رشته‌های ناکارآمدی که هیچ تأثیری در آینده دانش آموزان ندارد کنیم به‌نوعی تلاش می‌کنیم تا رشته‌های تحصیلی بومی‌سازی شود.