به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار سال را اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری کرده‌اند و دولت تدبیر و امید در راستای تحقق منویات رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در کل کشور تشکیل داد که ریاست آن را به دکتر جهانگیری محول کرده‌اند که بر این اساس استان آذربایجان شرقی جزو سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه تأکید دولت تدبیر و امید اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با قوت هرچه تمام در کشور است، افزود: توسعه شهرستان اهر بر مبنای سند تدبیر و توسعه است که بر اساس نیاز دستگاه‌های اجرایی این سند تدوین‌شده است.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر اضافه کرد: مسئولیت واحدهای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر به خود ادارات محول خواهد شد و زیر نظر این ادارات زیرشاخه‌هایی تحت عنوان اعضای کارگروه کلیدی نیز تشکیل می‌شود.

محمودی بابیان اینکه یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را پروژه بزرگراه اهر – تبریز عنوان کرد، بیان داشت: از سال ۹۴ این بزرگراه با محور پروژه اقتصاد مقاومتی شناخته می‌شود و قطعه دو این بزرگراه طی سال جاری ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرماندار اهر ادامه داد: آسفالت‌ریزی ۵ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز از بیلوردی تا خواجه امسال انجام می‌شود و در قطعه بعدی که توسط پیمانکار بنیاد مسکن در حال ساخت بوده آسفالت‌ریزی خواهد شد و بر اساس قولی که داده‌اند مقرر شده تا امسال نزدیک به ۳۵ کیلومتر آسفالت‌ریزی شود.

وی با تأکید بر اینکه ۵۵ میلیارد تومان امسال به بزرگراه اهر – تبریز تزریق‌شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵۱ میلیارد تومان از طریق اوراق به پیمانکاران پرداخت‌شده و رقم بسیار ناچیز اعتبارات پول بوده است که قرار است تا اوایل سال آینده مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر با اشاره به ظرفیت‌های بخش معدنی این شهرستان، گفت: در بخش معدن ۷ هسته کلیدی قابل‌اجرا به صنعت، معدن و تجارت تعریف‌شده که مهم‌ترین آن‌ها اجرای فاز ۲ شهرک صنعتی، بهره‌برداری از معدن مس انجرد، معدن زگلیگ و اکتشافات معدنی است.

محمودی با ذکر این‌که معدن مس انجرد یک فرصت و نقطه عطفی در توسعه معادن شهرستان اهر است، ابراز داشت: بخشی از بخش‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه معادن بوده و این امر مستلزم آن است که همه‌جانبه حمایت کنیم با توجه به اینکه ظرفیت عظیم شهرستان اهر در بخش معادن خلاصه می‌شود که باید بیش از پیش به توسعه معادن این شهرستان توجه ویژه داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ستاد جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران رسماً کار خود را در فرمانداری اهر آغاز کرد، تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی این ستاد حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران بوده در حالی که جامعه با مشکلاتی روبرو است برای جذب سرمایه‌گذاران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

فرماندار اهر از انتخاب مجتبی نظری به‌عنوان دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر خبر داد، بیان کرد: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی به‌صورت مدام هر دو هفته یک‌بار تشکیل خواهد شد و دستگاه‌های مربوطه مکلف هستند تا در زمان برگزاری جلسات آخرین وضعیت پروژه‌ها و طرح‌های اقتصاد مقاومتی را به دبیرخانه ارسال کنند.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر بابیان اینکه برای خدمت گذاری و خادمی مردم سوگند یادکرده‌ایم و باید هر چه می‌توانیم برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: همه از مسئولین گرفته تا مردم دست در دست هم دهیم و برای توسعه شهرستان تلاش کنیم به‌طوری که نباید اختلافی بین دستگاه‌ها باشد چراکه نمی‌دانیم چه مدتی در مسئولیت هستیم پس بنا بر این باید عزممان را جزم کرده و برای توسعه همه‌جانبه تلاش کنیم.