به گزارش خبرنگار اهرامروز، ارسلان طهماسبی در همایش حجاب و عفاف ویژه خانواده‌های مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر که در مجتمع فرهنگی این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص حجاب و عفاف می‌فرمایند: اصل حجاب ضروری دین محسوب است و بی‌اعتنایی به اصل حجاب و عدم رعایت آن گناه است، این فرمایش رهبری حجت را برای همه تمام می‌کند در حالی که یکی از توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب کنار گذاشتن و ترویج بی‌بند و باری است.

وی با اشاره به اینکه جوانان غیر ایرانی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جان خود فدا کردند تا این انقلاب شکل گیرد، افزود: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود بر رعایت حجاب را از سوی خواهران و برادران تأکید کرده‌اند و امروز تکلیف و وظیفه ما عمل به منویات مقام معظم رهبری و شهداست و اگر بخواهیم به راه انقلاب ادامه دهیم باید به وصیت شهدا جزءبه‌جزء عمل کنیم.

طهماسبی ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت پوشش را از سیاست‌ها و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد، گفت: خدمات فرهنگی در کنار خدمات حمایتی و مددکاری مورد تأکید قرارگرفته و یکی از سیاست‌های اصلی این نهاد بوده که هرساله برنامه‌های مختلف فرهنگی به‌صورت استانی و کشور و شهرستانی توسط کمیته امداد برگزار می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر بابیان اینکه کمیته امداد استان آذربایجان شرقی تنها ۴ مجتمع فرهنگی و تربیتی دارد، ابراز داشت: مجتمع فرهنگی و تربیتی ظرفیتی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و بوده و شهرستان اهر جزو چهار شهرستان استان است که مجتمع فرهنگی و تربیتی دارد و دستگاه‌های ذی‌ربط فرهنگی در اجرای برنامه‌های فرهنگی با مجتمع زیر نظر کمیته امداد همکاری مطلوبی دارند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد شهرستان اهر همواره در برگزاری برنامه‌های فرهنگی جزو سه شهرستان برتر در آذربایجان شرقی انتخاب می‌شود، بیان کرد: به‌طوری‌که گاهاً در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد حتی از تبریز نیز برتر بوده و این مهم حاصل همکاری تمامی دستگاه‌های متولی فرهنگ با کمیته امداد است.

طهماسبی با ذکر اینکه ۲ هزار و ۱۷۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد اهر به سرپرستی بانوان اداره می‌شود، تأکید کرد: زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، جوانان در آستانه ازدواج، همسران جوان، دانش آموزان و دانشجویان و کوکان جزو قشرهایی هستند که باید با سبک زندگی اسلامی آشنایی داشته باشند و به همین منظور کمیته امداد برای این دسته از افراد کلاس‌های فرهنگی و تربیتی برگزار می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر آسیب‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات کشور و شهرستان دانست، خاطرنشان کرد: به‌طور مثال در زمینه پیشگیری از اعتیاد طی سال گذشته ۱۳ کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی و مربیان سپاه پاسداران در خصوص آسیب‌های مواد مخدر و آشنایی با تهدیدات آن تشکیل‌شده است.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۴۶۵ نفر با حضور در کلاس‌های مجتمع فرهنگی و تربیتی کمیته امداد شهرستان اهر از برنامه‌های آن در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/