به گزارش خبرنگار ارسباران نیوز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در نخستین یادواره شهدای ارسباران تیپ مهندسی ۵۷ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی که در سالن تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد اظهار داشت: پیش‌بینی دشمنان در مورد این‌که انقلاب اسلامی بیشتر از یک یا دو سال عمر نمی‌کند اکنون شاهدیم که غلط از آب درآمد و امسال به سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی پا می‌گذاریم.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه ۵۷ نفر در آذربایجان شرقی و ۹ نفر در شهرستان‌های منطقه ارسباران شهید سنگرساز بی سنگر تقدیم نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، افزود: شهدای سنگرسازان بی‌سنگر برای حفاظت از جان رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس از خودگذشتگی کردند و واقعاً ایثار کردند تا خدشه‌ای به‌نظام و انقلاب وارد نشود.

وی با ذکر اینکه مردم و مسئولان شخصیت‌های بارز شهدای دوران دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنند، گفت: جوانان بیش از هر چیزی استعداد شناخت راه شهدا و شخصیت آن‌ها را دارند و تبیین شخصیت‌های شهدا تأثیر بسیار زیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه وصیت‌نامه‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدا امروز برای همگان درسی بزرگ است، ادامه داد: نخستین اجلاسیه گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران به میزبانی اهر برگزار شد و خوشبختانه هر سال شاهد استقبال بی‌نظیر شهرستان‌ها در برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران هستیم درحالی‌که وصایای شهدا راهگشای مردم و مسئولان هستند و بایستی با برگزاری یادواره‌های شهدا فرهنگ ایثار و شهادت را در دل جوانان زنده نگه‌داریم.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه اگر فردی ایمان و اعتقاد راسخ نداشته باشد نمی‌توان آن را فرد را در روزهای سخت و دشوار یافت، اظهار کرد: برخی‌ها شاید از اموال خود گذشت کند ولی در بحث ازجان‌گذشتگی عقب‌نشینی کند، ولی فردی دارای ایمان عمیق و اخلاص بوده راحت‌تر از جان خود گذشت می‌کند و شهدا در شهادت‌طلبی از همدیگر سبقت می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در سراسر کشور حضور حماسی و گسترده‌ای خواهند داشت، بیان داشت: حضور گسترده ملت ایران در صفوف راهپیمایی‌ها و مراسمات ملی نشان‌گر رهبر محور بودن مردم است و مردم در جای‌جای کشور تلاش می‌کنند تا منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد.

آیت‌الله حاجی‌زاده تصریح کرد: زمانی سنگرسازی برای رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی مورد توجه همگان بود و اکنون خوشبختانه دولت و ملت به‌منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند، در حال حاضر سنگر اقتصاد و تولید با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد حرکت جهادی دولت و ملت است.

امام جمعه اهر بابیان اینکه نقش ویژه مردم در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی خرید و مصرف تولیدات داخلی است، بیان کرد: با خرید و مصرف تولیدات داخلی علاوه بر اینکه زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند بلکه زمینه اشتغال برای جوانان نیز فراهم می‌شود و جهاد کشاورزی نقش بسزایی در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد و تلاش می‌کند تا در زمینه تولید گندم به خودکفایی برسیم.

انتهای پیام/