قاسم قمری در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به وقوع سیل در محور اهر –هوراند، اظهار داشت: عصر امروز شاهد بارش شدید باران و تگرگ در شهرستان‌هایاهر و هوراند بودیم که خوشبختانه در اهر اتفاق خاصی رخ نداد.

وی ادامه داد: در خصوص بارش شدید باران در محور اهر – هوراند موجب خسارت در بخشی از این محور ارتباطی شده و با جاری شدن گل و لای این بخش از جاده مسدود شد که هم‌اکنون با تلاش راهداران زحمت‌کش در حال بازگشایی هستیم وفعلاً خودروها بدون توقف در حال تردد هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر در پایان از وارد شدن خسارت بهراه‌های روستایی شهرستان هوراند نیز خبر داد.

قمری در پاسخ به این سؤال که میزان خسارت سیل به راه‌های روستایی مشخص است یا خیر؟ گفت: هنوز زمان اندکی از وقوع سیل می‌گذرد و هنوز نمی‌توان میزان خسارت را اعلام کرد، پس از بررسی نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: نفوذ آب باران در خاک باعث جاری شدن سیل در محور اهر – هوراند شده و گل‌ولای موجود در آن باعث بسته شدن این محور مواصلاتی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اهرخاطرنشان کرد: با تلاش راهداران در حال بازگشایی این مسیر مواصلاتی هستند و هم‌اکنون تردد خودروها در این محور بدون مشکلی در حال ادامه است.

قمری مطرح کرد: در حال حاضر گل‌ولای ناشی از سیل باعث بسته شدن راه ۳ روستای هوراند شده است که به‌زودی با تلاش همکاران ما این راه‌ها نیز بازخواهد شد.

وی گفت: بیشترین خسارات در ورودی شهر هوراند و محور روستاهای نیه – محمدآباد بوده است که به‌زودی تمامی آن‌ها برطرف می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اهر در پایان افزود: خسارات ناشی از این سیل فعلاً در حال بررسی است و در آینده مبلغ خسارت اعلام خواهد شد.