به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی روز شنبه در آیین افتتاح پروژه بخش سی‌سی‌یو بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر، با بیان اینکه وقتی صحبت از پرستاران می‌شود ایثار و از خودگذشتگی در ذهن‌ها تبلور می‌یابد چراکه پرستاران در جامعه کنونی با فداکاری‌ها و تلاش‌های مستمر در راستای رسیدگی به مشکلات بیماران الگوی حضرت زینب (س) هستند، اظهار داشت: حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا با تبلیغ اهداف و پیام‌های عاشورا نهضت امام حسین (ع) را زنده نگه داشت.

وی با اشاره به اینکه درک و فهم مسلمانان از پیام‌ها و نهضت عاشورا حاصل تلاش‌های حضرت زینب (س) است، افزود: خوشبختانه روز پرستار مصادف با ولادت حضرت زینب (س) بوده که اهمیت این روز را صد چندان می‌کند چراکه پرستاران تنها قشری هستند که در نظام مقدس اسلامی ایران بدون وقفه و شبانه‌روز برای مرهم گذاشتن بر زخم‌های بیماران زحمات زیادی کشیده‌اند.

فرماندار اهر بابیان این‌که پرستاران زحمت‌کش با وجود مشکلات عدیده‌ای که دارند پای‌کار مانده‌اند و مجاهدت می‌کنند، تصریح کرد: حقوق‌های پرستاران بسیار کمتر از سختی کار آن‌هاست و با وجود حقوق‌های ناچیز ولی در ارائه خدمات به بیماران ایثار و جهاد می‌کنند.

عابدی با اشاره به اقدامات دولت در راستای بهبود وضعیت مردم در بخش بهداشت و درمان، اضافه کرد: وزیر بهداشت یکی از موفق‌ترین وزرای دولت یازدهم است که با اقدامات و فعالیت‌های چشمگیر در جهت رفع نیازهای درمانی و کاهش هزینه‌های مردم در قلب‌های ملت ایران خود را جای‌داده است.

وی با تأکید بر اینکه اهر در دولت یازدهم در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان و غیره پله‌های پیشرفت و ترقی طی را می‌کند، گفت: مهم‌ترین اولویت در حوزه بهداشت و درمان کشور پیشگیری بوده بنابراین باید اقدامات قابل‌توجهی در زمینهٔ پیشگیری صورت گیرد تا مسیر مردم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نخورد و دولت هم درزمینهٔ پیشگیری فعالیت‌های خوبی تاکنون داشته است.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات پزشکی درمانگاه‌ها و مراکز درمانی اهر به‌روزرسانی و مدرن می‌شوند، بیان داشت: در سال‌های گذشته با کمبود امکانات پزشکی مواجه بودیم ولی اکنون برخی از عمل‌های جراحی حساس نیز توسط پزشکان و متخصصان در بیمارستان باقرالعلوم اهر با موفقیت انجام می‌گیرد.

عابدی بابیان اینکه دولت یازدهم در راستای تأمین نیازهای بهداشت و درمان شهرستان اهر بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: تعدادی دیگر از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اعتبار ده‌ها میلیارد تومان تصویب شده که از ماه‌های آینده عملیات احداث این پروژه‌ها شروع می‌شود و با بهره‌برداری از پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرا شهرستان اهر به قطب درمانی منطقه ارسباران تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/