به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت الاسلام بهنام چنابی مسئول زکات کمیته امداد اهر در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: از مجموع ۱۹۸ روستای شهرستان اهر ۱۱۰ روستا شامل پرداخت زکات می شود و در طول ۹ ماهه امسال از ۴۰ روستای این شهرستان زکات جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ نفر عامل جمع آوری زکات در روستاهای شهرستان اهر هستند، افزود: امسال علاوه بر فعالیت هایی که داشتیم از کمک ۳ نفر مبلغ زکات نیز استفاده کرده ایم تا با حضور در روستاها شورای زکات شهرستان اهر در جمع آوری زکات واجب و مستحبی همراهی کنند.

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر ادامه داد: در بحث فرهنگ سازی ۳ جلسه شورای زکات شهرستان را در بیت امام جمعه تشکیل داده ایم و همچنین با همکاری اعضای شورای زکات روستایی، شورای زکات روستایی در ۶۰ روستای شهرستان اهر تشکیل یافته تا نحوه جمع آوری و هزینه کرد زکات در روستاها با نظر اعضای این شورا صورت گیرد.

چنابی برگزاری کارگاه آموزشی عاملین جمع آوری زکات روستایی را از دیگر اقدامات شورای زکات شهرستان اهر عنوان کرد، گفت: در این کارگاه آموزشی که مسئولان شهرستانی نیز حضور داشتند نحوه جمع آوری و هزینه کرد زکات برای عاملین زکات روستایی تبیین و تشریح شده است.

وی بابیان اینکه بحث دیگری که بسیار مهم به نظر می رسد نحوه هزینه کرد زکات در روستاهاست، ابراز داشت: زکات واجب، مستحبی، مال التجاره، فطریه، فطریه عام و سهم السادات در طول ۹ ماهه امسال جمع آوری کرده ایم زکات واجب را در همان روستایی که زکات پرداخت می کند هزینه فقرا و نیازمندان همان روستا می کنیم.

مسئول زکات کمیته امداد شهرستان اهر اضافه کرد: اگر در روستایی فقرایی وجود نداشته باشد با نظر شورای زکات روستایی درآمد حاصل از زکات همان روستا در پروژه های عام المنفعه آن روستا هزینه می شود.

چنابی یادآور شد: زکات جمع آوری شده در زمینه امور فقرا، تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، کمک به درمان، پرداخت کمک هزینه به دانشجویان و دانش آموزان نیازمند، احداث مسکن مددجویی و سایر حوزه ها در امور محرومین جامعه هزینه می شود.