به گزارش اهرامروز، در حاشیه “سمینار کاربرد نظریه‌ها و تکنیک‌های علوم انسانی در روابط عمومی”، هوشمند سفیدی سخنگو و دبیرکل خانه روابط عمومی ایران با تحلیل اعتراضات اخیر از منظر ارتباطات و روابط عمومی، اظهار داشت: ضعف ارتباطات دولت با مردم، عدم توضیح کافی دستاوردها و تبیین نارسایی‌ها، و نبود نظام دریافت انتظارات و شنیدن صدای مردم و خواسته‌های آنان، یکی از عوامل مهم بروز اعتراضات اخیر بود.

وی اضافه کرد: روابط عمومی‌ها باید در تعدیل انتظارات مردم نقش دروازه‌بانی را ایفا کنند و با صحبت مستمر و گفت و شنود واقعی با مردم، از فشار روحی و روانی آن‌ها که ناشی از انباشت انتظارات و ضعف پاسخگویی است، بکاهند.

سفیدی با درخواست از دولت برای اهتمام به ساماندهی نظام ارتباطی و اطلاع‌رسانی دولت و فراموش نکردن این مهم ، خواستار تشکیل معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور شد.

وی همچنین بر پیگیری مطالبات جامعه روابط عمومی و پیشبرد قانون جامع روابط عمومی تقدیمی از طرف خانه روابط عمومی ایران به مجلس شد.

در ادامه این سمینار، خانم دکتر زهرا سعیدی نماینده مجلس و رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرح قانون جامع روابط عمومی در مجلس در حال رایزنی و پیگیری است، گفت: انتظار از دولت این است که به روابط عمومی‌ها به‌عنوان مرکز سود و سرمایه‌گذاری نگاه کند.

وی گفت: ما آماده‌ایم تا با همکاری “خانه روابط عمومی ایران” طرح ساماندهی روابط عمومی‌ها را هدف ارتقای رضایت مردم در صحن مجلس مطرح کنیم.

وی افزود: خانه روابط عمومی ایران، کارگروهی را تشکیل داده و طرح را در اختیار فراکسیون روابط عمومی و رسانه قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اعتراضات اخیر گفت: شناخت واقعیات برای مردم سخت شده، و بی‌توجهی به روابط عمومی به پیچیده شدن این معضل کمک کرده است.

خانم دکتر سعیدی با اشاره به اینکه در اعتراضات اخیر، سهم عدم پاسخگویی به مردم مشهود بود، گفت: دولت باید فرآیند شنیدن صدای مردم را نظام‌مند کرده و از این طریق به سرمایه اجتماعی نظام کمک کند.

انتهای پیام/