به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان آذربایجان شرقی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر به دست وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شده و با گذشت سه سال هنوز اقدام قابل‌توجهی در خصوص احداث این کارخانه مشاهده نمی‌کنیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه طی دیداری با وزیر صنعت، معدن و تجارت نامه‌ای به وی در خصوص عدم اجرای این پروژه داده‌ام، افزود: شرکت مس با وجود کلنگ زنی این کارخانه به دست وزیر صنعت، متأسفانه این پروژه را به‌گونه‌ای مطرح می‌کند که توجیه اقتصادی ندارد درحالی‌که نعمت زاده وزیری کارآمد و تخصصی است.

وی ادامه داد: بنده برای پیگیری احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر نامه‌ای به وزیر صنعت ارائه کردم، قرار بود عملیات اجرایی کارخانه آهک هیدراته اهر توسط شرکت مس صورت گیرد ولی بدون دلیل این پروژه را تعطیل کرده است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در پی نامه‌ای که به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه داده‌ام وی عدم اجرای کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر را موجب شرمندگی شرکت مس دانسته‌اند و به مسئولین شرکت مس برای تشکیل جلسه‌ای فوری دستورات لازم را دادند.

*متن نامه نماینده اهر و هریس در خصوص عدم اجرای کارخانه آهک هیدراته اهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت بدین شرح است؛

“جناب آقای نعمت زاده

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت

سلام‌علیکم احتراماً طبق اطلاعات دریافت شده حضرت‌عالی نزدیک به سال هم‌زمان با سفر آقای رئیس‌جمهور به آذربایجان شرقی کلنگ کارخانه تولید آهک هیدراته را در شهرک صنعتی شهرستان اهر به زمین زده‌اید.

مستحضر هستید گواهی کشف ماده معدنی آهک در سال ۹۵ به نام شرکت صنعتی ملیبدن مس آذربایجان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون تن و هزینه عملیات اکتشاف ۳۱۲۰ میلیون تومان صادر شده است.

علی‌رغم فراهم شدن تمام شرایط برای شروع کارخانه و کلنگ زنی آن توسط وزیر متخصص، کوچک‌ترین اقدام عملی صورت نپذیرفته و باعث بدبینی مردم منطقه به دولت تدبیر و امید شده است، فلذا با توجه به خیل عظیم جوانان تحصیل‌کرده بیکار در شهرستان اهر و هریس و توجیه اقتصادی اجرای این پروژه، دستور اکید و عملی برای مس آذربایجان صادر شود“.

*دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با نامه عبدالهی

فوری – جناب آقای حاجی پور – این پنج‌شنبه با مسئولان شرکت ملی مس و مس آذربایجان جلسه بگذارید.

جناب آقای مرادعلیزاده – با تأسف از عدم اجرای پروژه، لطفاً برنامه عملیاتی اجرایی را به جلسه بیاورید، موجب شرمندگی شرکت مس شده است.