به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین دوستی در ویژه‌برنامه روز خبرنگار و آیین رونمایی از کتاب «شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران» که در سالن میرزا جعفر قراجه داغی برگزار شد، اظهار داشت: روزنامه شهاب اهر نخستین روزنامه این شهرستان و منطقه ارسباران بوده و زمانی این روزنامه متولد شده که ملی شدن صنعت نفت در کشور مطرح بود و این روزنامه توانست به‌خوبی در کشور و منطقه تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه زمان تولد روزنامه شهاب اهر مردم و حکومت طاغوت پهلوی پنجه در پنجه بودند، افزود: روزنامه شهاب اهر در روزهای نخستین که مصادف با نهضت ملی شدن صنعت نفت بود از دولت دکتر مصدق و ملی شدن صنعت نفت حمایت و در کنار آیت‌الله کاشانی قرارگرفته بود.

نویسنده و پژوهشگر اهری ادامه داد: مرحوم رحیم غفاری مدیر روزنامه شهاب اهر بود و هر روز هم که روز خبرنگار باشد همان روز، روز تولد مرحوم رحیم غفاری است، وی بدون هیچ چشم‌داشتی برای حمایت از مردم مظلوم قلم‌فرسایی می‌کرد به‌طوری که امروز ده‌ها رحیم غفاری در منطقه ارسباران وجود دارد که ادامه‌دهنده راه روزنامه‌نگار اهری هستند.

دوستی بابیان اینکه خبرنگاران جوان اهری شبانه‌روز با عشق و علاقه در حرفه خبرنگاری فعالیت می‌کنند، گفت: تلاش‌های خبرنگاران بدون ثمر نیستند و اگر همین روزنامه شهاب اهر وجود نداشت شاید از کلی مسائل کشوری عقب‌مانده بودیم و حتی نمی‌توانستیم خود را در ردیف انسان‌های مبارز، انقلابی و هوشمند قرار دهیم و همین غفاری‌ها با نشریه شهاب اهر بودند که ما را آگاه ساختند.

وی ضمن گرامیداشت شهدای خبرنگار شهرستان اهر، اضافه کرد: قلمی که امروز از گذشتگان برای ما به ارث رسیده باید قداست این قلم را با صداقت و شجاعت حفظ کنیم.

نویسنده و پژوهشگر اهری با تأکید بر اینکه کتاب شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران حاصل تلاش چهارساله جعفر خضوعی است، یادآور شد: نویسنده این کتاب به تاریخ مطبوعات منطقه حیاتی مجدد بخشیده است.