به گزارش خبرنگار اهرامروز، صابر تقویمی در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس دهم حوزه اهر و هریس که با حضور اعضای ستاد انتخابات شهرستان های اهر و هریس برگزار شد، اظهار داشت: بین کاندیدا و نامزد تفاوت وجود دارد به طوری که اگر کسی از شرکت در انتخابات صرف نظر کند یعنی از کاندیداتوری منصرف شده و کسی که در حین انتخابات به عنوان نامزد شرکت کرده از مقام بالایی برخوردار بوده و انصراف آن به منطله استعفا است.

وی با اشاره به اینکه حضور تک تک نامزدهای انتخاباتی موجب ایجاد فضای رقابتی و پرشور در انتخابات می شود، افزود: در فضای رقابتی بهتر می توان از انتخابات نتیجه گرفت و اگر حضور نامزدها در انتخابات نبود شاید شور و اشتیاقی که انتظار می رفت را در انتخابات نتوان یافت.

فرماندار هریس ادامه داد: شاید هدف از شرکت نامزدها در انتخابات علاقه به زادگاه پدری و مادری است و از طرفی شاید در نظر دارند که با سعی و تلاش توسعه و آبادانی منطقه را رقم بزنند و این احساس مسئولیت باعث شده تا نامزدها در انتخابات شرکت کنند.

تقویمی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه تنها یک نفر از ۲۳ نامزد انتخابات میان دوره ای مجلس دهم از حوزه انتخابیه اهر و هریس راهی مجلس می شود و بایستی چنانچه سایر کاندیداها از روی عشق به میهن در رقابت های انتخاباتی شرکت کرده اند با همکاری و همدلی از نماینده مردم این حوزه انتخابیه حمایت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایام رسمی تبلیغات نامزدهای میان دوره ای مجلس دهم هم زمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از صبح پنج شنبه در اهر و هریس آغاز می شود، بیان کرد: نامزدهای میان دوره ای مجلس دهم اهر و هریس تنها هفت روز فرصت تبلیغات دارند و مردم در این ایام به طور کامل اعمال و رفتار نامزدها را در تبلیغات رصد می کنند.

فرماندار هریس خاطرنشان کرد: نامزدهایی که پیش از راه یابی به مجلس شورای اسلامی قوانین را رعایت نمی کنند تبعاً نمی توانند برای مردم و حوزه انتخابیه نماینده خوبی باشند در حالی که از اکنون مرتکب تخلف می شوند.