به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد علی نصرتی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر اظهار کرد: امروزه مواد مخدر در دنیا با نام‌های بحران جهانی، بزرگ‌ترین منکر قرن، شوک هزاره سوم و … نام می‌برند که بخش قابل‌توجهی از مردم دنیا ره درگیر خودکرده است.

وی تعداد آمار افراد درگیر با مواد مخدر را ۲۵۰ میلیون نفر یا بیشتر عنوان کرد و گفت: تنوع این متاع مرگبار و صنعتی شده آن اوضاع را پیچیده‌تر و مخاطرات آن را بیشتر کرده است این امر در کنار همسایگی بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا یعنی افغانستان ما را با مخاطرات بیشتری نیز مواجه کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی مبارزه با مصرف مواد مخدر را جزو پنج اولویت آسیب‌های کشور عنوان کرد و عنوان داشت: پیشگیری و مبارزه با مصرف مواد مخدر در اکثر استان‌های کشور اولویت اول است که مقام معظم رهبری نیز در جلسه خود با سران سه قوه نسبت به آسیب‌های اجتماعی و تبعات آن مطالبات و نگرانی‌های خود را اعلام فرموده‌اند.

نصرتی مواد مخدر را بحثی چندوجهی عنوان کرد و گفت: ما باید در حوزه‌های شناسایی، تعقیب، دستگیری و برخورد با باندهای تبهکار باید قاطع و بی‌امان اقدام کنیم اگر این گروه‌ها مجالی برای فعالیت پیدا کنند بی‌رحمانه عمل خواهند کرد از ادارات امنیتی و قضایی نیز تقاضا می‌کنیم به اقدامات قاطع خود در این زمینه با تلاش بیشتری ادامه دهند.

وی افزود: باندهای قاچاق مواد مخدر مرزهای غرب کشور، مورد حمایت گروه‌های معاند نظام هستند که برای تأمین مالی خود به این کار شوم مبادرت نموده و در استان‌های شمال غرب اقدام به تولید و توزیع در شهرها و استان‌های هم‌جوار می‌نمایند که مبارزه با این عناصر به‌شدت ادامه دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی همچنین گفت: دشمنان نظام و انقلاب با اعمالی مانند تولید و توزیع مواد مخدر به دنبال ایجاد ناامنی اجتماعی و اخلاقی و هم به دنبال بدنامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیزمان است با استقرار دستگاه‌های پیشرفته تولید مواد مخدر و سپس دستگاه‌های شناسایی این مواد افیونی سعی در سناریوسازی‌های کور دارند که مردم آگاه ما نخواهند گذاشت آن‌ها به هدف خود برسند.

نصرتی با تأکید بر اینکه در بحث مبارزه با مواد مخدر به مدیرانی نیاز داریم که هر روز بهتر روز گذشته عمل کرده و خلاقیت نشان دهد، خاطرنشان کرد: مدیری که نتواند ریسک کند و جسارت پذیر نباشد در واقع بود و نبود آن مدیر در جامعه تأثیری نخواهد داشت.

وی با ذکر اینکه مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان آذربایجان شرقی بسیار پایین‌تر از میانگین کشور است، یادآور شد: آمار مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان آذربایجان شرقی کمتر از نیم درصد بوده در حالی که در کشور میزان این آمار ۱٫۲ درصد است.

انتهای پیام/