به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده  در همایش ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان اهر که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اهر برگزار شد، اظهار داشت: ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را خدمت تمامی حاضرین تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم همه ما از شفاعت اهل‌بیت علیهم‌السلام برخوردار باشیم.

وی به برگزاری برخی جلسات شهرستانی در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مسائل مهم و اساسی یک جامعه اسلامی است که همواره باید موردتوجه مردم و مسئولین قرار گیرد.

امام‌جمعه اهر امربه‌معروف و نهی از منکر را ازجمله وظایف پیامبران برشمرد و ابراز داشت: امربه‌معروف و نهی از منکر یک شغل پیامبری است یعنی هر کس متکفل به امربه‌معروف و نهی از منکر باشد یک کار پیامبری است.

حاجی‌زاده نقش امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه اساسی و محوری خواند و عنوان کرد: دین اسلامی یک دین کامل است که مجموعه‌ای متشکل از همه نیازهای انسان در این دنیا و دنیای آخرت را شناخته و برای همه آن‌ها برنامه مشخصی دارد.

وی افزود: برای رهنمون شدن به خیر دنیا و آخرت باید از محرمات دوری کرد تا از عقوبت جهنم به دور ماند انسان باید اولویت‌بندی کند و مسائل مهم‌تر را در صدر امور خود قرار دهد این یعنی اهمیت دادن به امور واجب مانند خمس، زکات و … البته امور مستحبی نیز لازم است ولی واجبات از اهمیت بیشتری برخوردارند.

امام‌جمعه اهر معرفت دینی و آگاهی از احکام را از ضروریات دین دانست و عنوان داشت: در اولویت‌بندی دینی، امربه‌معروف و نهی از منکر هم اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است درست است که در ردیف فروع دین قرارگرفته ولی نقش اساسی و محوری دارد.