به گزارش ارسباران نیوز، سید محمد عابدی عصر امروز یک شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اهر گفت: با توجه به جمع آوری ۱۲۰تن زباله شهری در روز و همچنین با احتساب زباله های تولیدی در روستاها، راه اندازی مجدد کارخانه کمپوست اهر لازم و ضروری است که از شهرداری اهر انتظار داریم تا یک ماه آینده مشکلاتی که با سرمایه گذار بخش خصوصی به عنوان شریک دارد حل کند تا هرچه سریع تر شاهد بهره برداری مجدد آن باشیم.

وی، همچنین محل فعلی دفن زباله های شهری را قابل قبول ندانست و افزود: با توجه به اینکه محل فعلی دفن زباله در اهر در جهت باد غالب است و همچنین ممکن است در آینده  برای محیط زندگی، آب، خاک و هوا از لحاظ بهداشتی مشکلاتی به وجود آید، لازم است نسبت به ساماندهی محل فعلی و یا تعیین محل جدید برای دفن زباله ها اقدام شود.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین برای جلوگیری از مناظر نامناسب، خواستار تعیین محل مناسب برای ساماندهی تخلیه نخاله های ساختمانی که در خارج از شهر ریخته می شود شد.

وی، با بیان اینکه در ۱۰۰ روستای شهرستان اهر پسماند جمع آوری می شود گفت: در کنار جمع آوری زباله ها از داخل روستاها لازم است نسبت به ساماندهی ورودی های روستاها نیز اقدام شود تا از لحاظ بهداشتی مشکلاتی به وجو نیاید.

فرماندار شهرستان اهر، همچمنین از حل نشدن وعده ها برای رفع مشکلات موجود در کشتار گاه دام اهر نیز گلایه کرد و گفت: از شهرداری اهر انتظار داریم نسبت به ساماندهی، لاشه سوزی و سایر مسایل موجود تسریع کند.

وی، با اشاره به وجود میدان دواب و همچنین نگهداری دام در حاشیه شهر، گفت: در این راستا ایجاد شهرک دامپروری یکی از برنامه های اولویت دار است که علاوه بر انتقال دام ها به آنجا برای تعدادی هم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد که از مسئولان ادارات دخیل در این امر انتظار داریم نسبت به تسریع در تحقق آن اقدام کنند.

عابدی، همچنین تکمیل ادامه کانال شله بران تا اهرچای برای دفع فاضلاب، تفکیک زباله از مبدأ و تسریع در مطالعه طرح جامع مدیریت پسماند را از خواسته های مهم دیگر برشمرد.