به گزارش خبرنگار اهرامروز، مدد سمندری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم با موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اهر، اظهار داشت: این جلسات در سال‌های اخیر به‌ویژه پس از سال ۹۴ در شهرستان اهر با حضور اعضا و دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود ولی متأسفانه نظام‌مهندسی کمک زیادی در این مورد انجام نداده است.

وی بابیان اینکه ثباتی در نظام‌مهندسی دیده نمی‌شود و در چند سال اخیر شاهد تغییرات متعدد در مدیریت این بخش بوده‌ایم گفت: متأسفانه هزینه‌های بالای نظام‌مهندسی در سال‌های اخیر یکی از دلایل باعث سوق دادن مردم به‌طرف ساخت‌وسازهای غیرمجاز بوده است.

معاون فرماندار اهر با درخواست از نظام‌مهندسی برای تجدیدنظر در تعرفه‌های آن عنوان کرد: با عرض تأسف بسیاری از مردم ما از قانون‌گریزان هستند و یکی از علت‌های آن هزینه‌های بالای نظام‌مهندسی است که باعث عدم اجراشدن بسیاری از طرح‌ها می‌شود.

سمندری با ذکر اینکه واگذاری زمینه‌ای ارزان‌قیمت به مردم عملی نیست و باید الگوهای رفتاری و معیشت زندگی خود را تغییر دهیم گفت: امروز باید به فکر مهاجرت معکوس و تقویت بنیاد مسکن، کارشناسان جهاد کشاورزی بوده و بتوانیم با ایجاد امکانات فنی و شهرسازی درآمد ایجاد کنیم.

وی بابیان اینکه باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم ابراز داشت: باید با همکاری نظام‌مهندسی و شهرداری اقدام به ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت کنیم کاری که قبلاً به شکل مسکن مهر انجام می‌شد.

معاون فرماندار اهر برخی کارهای انجام‌شده در ورودی شهر را مناسب دانست ولی آن را برای داخل شهر ناکافی خواند و عنوان کرد: بنده از مهندسین شهرستان اهر که ساکن شهر اهر و مرکز استان هستند درخواست می‌کنم شهرداری و شورای اسلامی شهر را تنها نگذارند و در طرح‌های تفضیلی عالی آن کمک و همکاری نمایند تا بتوانیم شهر اهر را به شهری منسجم تبدیل کنیم.