به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید و سابق تبلیغات اسلامی شهرستان هریس، اظهار کرد: وقتی روحانی پشتوانه مردمی و ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته باشد می‌تواند در امر تبلیغ موفق‌تر عمل کند به همین خاطر رئیس سابق تبلیغات اسلامی هریس با گستردگی موقعیت جغرافیایی عملکرد موفق و قابل قبولی داشته باشد.

امام جمعه هریس با اشاره به اینکه روحانیت در پیشانی انقلاب اسلامی جای گرفته و موفقیت انقلاب اسلامی در واقع موفقیت مردم و جامعه روحانیت است، گفت: اگر خدای‌ناکرده نتوانیم ارتباط تنگاتنگی را بین مردم و روحانیت و انقلاب و نظام ایجاد کنیم و این موفقیت به دست نیاید قطعاً در بخش‌های مختلف نارسایی‌هایی هم به وجود می‌آید.

وی نبود آسیب‌های عزاداری در بین هیئات حسینی شهرستان هریس را از شاخص‌های منحصربه‌فرد این شهرستان عنوان کرد، افزود: شاید آسیب‌هایی در بین هیئات حسینی در سایر شهرستان‌ها وجود داشته باشد ولی همین آسیب‌ها حتی در شهرستان هریس وجود ندارد و هیئات حسینی، مذهبی و مداحی‌ها در هریس حالت سنتی خود را حفظ کرده است.

احمدی بابیان اینکه برای اداره یک دستگاه و نهاد استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسیار مهم و حائز اهمیت است، تأکید کرد: یکی از آسیب‌های امر تبلیغ بعضاً از عدم حضور نشات می‌گیرد و با توجه به اینکه مسئولان شهرستان هریس نوعاً غیربومی هستند و معتقدم که منهای واجبات در امر تبلیغ، دین‌داری و خدمت به مردم کمتر از سفرهای زیارتی نیست پس بنابر این انتظاری که از رئیس جدید تبلیغات اسلامی داریم حضور مستمر است.

امام جمعه هریس بیان کرد: شهرستان هریس تنها شهرستانی است که به‌صورت مداوم جلسات روحانیون طرح هجرت را برگزار می‌کند و درخواست می‌کنم که تبلیغات اسلامی بیش از پیش به فعال بودن هیئات حسینی و مذهبی و جلسات روحانیون سر و سامان یابد.

وی با تأکید بر اینکه زمانی که تعطیلات رسمی و مناسبت‌ها فرا می‌رسد همین ایام تعطیلات مردم، فصل کاری روحانیون محسوب می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر حوزه علمیه خواهران هریس در آستانه بهره‌برداری قرار دارد و بر همین اساس نیازمند مساعدت‌های بیش از پیش تبلیغات اسلامی هستیم.