به گزارش ارسباران نیوز به نقل از آناج، بابک نهرین در آیین گشایش دومین جشنواره تئاتر فجر استان گفت: این جشنواره از ۲۴ لغایت ۲۸ دی ماه با حضور ۱۵۵ نفر از هنرمندان تئاتر و عکاسان داخلی و خارجی برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر همزمان با تبریز در هفت استان دیگر نیز در حال انجام است و آذربایجان شرقی تنها استانی است که میزبان گروه نمایشی خارجی نیز هست.

رئیس انجمن تئاتر استان با اشاره به حضور گروه نمایشی از جمهوری آذربایجان اذعان داشت: هدف جشنواره تئاتر فجر استانی، ایجاد آشنایی در زمینه تئاتر و تبادل فرهنگی هنری با استان ها و کشورهای همجوار است و به دلیل رقابتی نبودن آن، آثار مورد داوری قرار نمی گیرند.

نهرین با اشاره به استقبال مردم از تئاتر در نه ماهه نخست سال جاری، گفت: بالغ بر ۳۰ هزار نفر طی این مدت از نمایش های هنرمندان تبریزی  دیده کرده اند‌.

علی لالایف، رئیس انجمن تئاتر موزیکال باکو با اشاره به اینکه قلب ما همیشه همراه تبریز است، اظهار داشت: گروه تئاتر ما در کشورهای زیادی به اجرای نمایش پرداخته و سال گذشته نیز در جشنواره تئاتر فجر تهران حضور داشته اما حضور در تبریز جمع افتخار دیگری برای ماست.

زهرا ساعی در آیین گشایش دومین جشنواره تئاتر فجر استان نیز اظهار داشت: دهه ی فجر فرصت مغتنمی است تا اصحاب هنر تلاش و کوشش های یک ساله خود را به ویژه در عرصه موسیقی، تئاتر و سینما به منصه ظهور برسانند.

وی ادامه داد: استان ما به ویژه در تئاتر جزو استان‌های پیشگامی است که تاکنون توانسته موفقیته های متعددی در این زمینه کسب نماید و موجبات افتخار آذربایجان را فراهم آورد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو خاطر نشان کرد: نام آذربایجان با هنر عجین شده است و این نام آوری مرهون تلاش بی دریغ هنرمندان است.

ساعی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه نسبت به مسائل هنر توجه ویژه ای صورت گرفته و در بخش بودجه سال ۹۶ نیز مشکلات این قشر لحاظ شده است.

وی افزود: توسعه عرصه هنر با تخصیص بخشی از عوارض شهرداری و بیمه هنرمندان از مواردی است که با جدیت در حال پیگیری است.

گفتنی است: آیین گشایش دومین جشنواره فجر هم اکنون در تائتر شهر درحال برگزاری است.