به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر اظهار کرد: این جلسه پیش‌زمینه همایش گفتمان سازی اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که امروز در شهرستان اهر برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه امروز هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر برگزار می‌شود گفت: جلسات این شورا با حضور اعضا به صوت منظم برگزار شده و در طی شش جلسه برگزار شده تاکنون ۳۶ مصوبه اجرا شده و یا در دست اجرا قرار دارد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه حوزه عملکرد و رویکرد مبارزه با مواد مخدر در دو حوزه پیشگیری و آگاه‌سازی و درمان است عنوان کرد: خوشبختانه در شهرستان اهر و با تلاش‌های عزیزان در هر دو حوزه پیشگیری و آگاه‌سازی و درمان و حتی برخورد اقدامات خوبی انجام‌شده است.

محمودی مهم‌ترین اقدامات این شورا را در حوزه پیشگیری، آگاه‌سازی خانواده‌ها، اولیا، مربیان، برگزاری همایش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی بوده است دانست و گفت: کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی هم در سطح مدارس و هم در سطح دانشگاه‌ها که جامعه هدف این امر هستند و تأثیر فراوانی دارد برگزار شده است.

وی به برخورد با مصرف‌کنندگان مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: در بحث برخورد با مصرف‌کنندگان مواد مخدر مهم‌ترین رویکرد نیروی انتظامی برخورد با عرضه‌کنندگان مواد مخدر است که خوشبختانه نیروی انتظامی در شهرستان اهر برخورد خوبی داشته است که جای قدردانی و تشکر دارد.

فرماندار شهرستان اهر افزود: همچنین نمایشگاه‌هایی نیز در سطح شهرستان در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اعتیاد از سوی بهزیستی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و هم از طرف کتابخانه‌های عمومی برگزار شده که خوشبختانه حرکت‌های خوبی در این زمینه محسوب می‌شود.

محمودی به توجه بیش از پیش به ورزش را یکی دیگر از راه‌های سالم نگاه‌داشتن جامعه دانست و عنوان کرد: همایش‌های ورزشی همگانی متعددی از سوی اداره ورزش و جوانان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در شهرستان اهر برگزار شده است که این روند ادامه می‌یابد.

وی رویکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر را استفاده از ظرفیت گروه‌های مرجع و ذی‌نفوذ عنوان کرد و گفت: در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز بحث پیشگیری از استفاده مواد مخدر و اعتیاد مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه اشتغال افراد رها شده از بند اعتیاد مد نظر است گفت: مهم‌ترین مشکلی که در حوزه درمان آثار سوء مواد مخدر در شهرستان احساس می‌شود کمپ ترک اعتیاد است که به دلیل محدود بودن اعتبارات بهزیستی عملاً توان ادامه را ندارند تعدادی از آن‌ها به شهرستان‌های مجاور انتقال داده‌شده‌اند که از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تقاضای حمایت داریم از شورای اسلامی شهر اهر نیز می‌خواهیم که بحث مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را در بودجه شهرداری لحاظ کنند.

انتهای پیام/