به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد ابراهیمی ظهر شنبه با حضور در دبیرستان آینده‌سازان این شهرستان زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم به صدا درآورد.

احمد ابراهیمی در این مراسم ضمن قرائت پیام معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در سخنانی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس گنجینه و مظهر ایستادگی و وحدت ملت ایران در برابر دشمنان است، گفت: ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام به حقانیت انقلاب و موج عظیم مردمی برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب و نظام بود که توانست دشمن تا دندان مسلح و هم­پیمانانش را شکست دهد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس ایجاد روحیه خودباوری، اعتمادبه‌نفس و خودکفائی بود، که باعث شد در موضوعات هسته‌ای، نانو، نظامی و … پیشرفت‌های اساسی داشته باشیم و امروز در سایه همین خودباوری است که در دنیا حرفی برای زدن داریم و می‌توانیم در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم.

ابراهیمی اظهار داشت: شهادت هدیه‌ای الهی و فخر اولیای خداست، ارزش و اهمیت شهادت به آن اندازه‌ای است که نبی اکرم حضرت محمد(ص) از خداوند متعال برای امیر المومنین علی(ع) درخواست شهادت کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر تأکید کرد: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است.