به گزارش اهرامروز، اسماعیل جبارزاده در ششمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت که در هتل لاله تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه وحدت و همدلی این استان را به استان برجسته‌ای تبدیل کرده است اظهار کرد: اگر مسئولان ما اختلافی داشته باشند، در جلسات حل می‌کنیم و صدای واحدی از استان در مورد مسائل مختلف خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تبریز به عنوان شهر بدون گدا مطرح است افزود: مردم و سازمان‌های مردم نهاد با حمایت از فقرا اجازه خیابانی شدن فقر و افزایش متکدیان را نمی‌دهند و سایر فقرای غیر واقعی را جمع آوری کرده و اجازه حضور دختران گل فروش در سر خیابان‌ها را نمی‌دهند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه براساس نظر سنجی ابتدای دولت یازدهم، ۸۴ درصد مردم خواهان مبارزه با اعتیاد بودند، گفت: با ایجاد مرکز ماده ۱۶ و همت مدیران و مردم معتادان خیابانی جمع آوری و بازپروری شده و به جامعه بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ هزار معتاد بی خانمان در خیابان‌های آذربایجان شرقی می‌گشتند ابراز داشت: شما امروز این وضعیت را دیگر مشاهده نخواهید کرد لذا تبریز به شهر عاری از معتاد متجاهر تبدیل شده است.

جبارزاده افزود: در گذشته تبریز بعد از تهران اولین استان با بیشترین آمار سرقت بود که با طرح‌های ویژه اجرا شده، اکنون این افراد به تولید و اشتغال روی آورده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اطلاعات، نیروی انتظامی و… حافظ امنیت مردم است، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی سه سال پشت سر هم امن‌ترین استان کشور انتخاب شد که این موضوع نشان از رویکرد مثبت این نهادها در تعامل و همکاری و همدلی با مردم است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات دولت در حوزه درمان و سلامت، باتاکید بر اینکه امروز در استان همه مردم تحت پوشش بیمه‌های درمانی هستند گفت: امروز هیچ کس بیش از ۳ درصد قرار نیست هزینه پرداخت کند و در بیمارستان‌ها فردی گروگان نگه داشته نمی‌شود تا صورتحساب پرداخت شود و جسدی را اجازه دفن دهند.

جبارزاده در پایان به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: هنرمندان به عنوان سفیران تبریز گردشگران را برای سفر به این شهر دعوت کنند تا دنیا بداند که ایران مهد تمدن است نه سرزمین خشونت و… .

در ابتدای این مراسم، علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حوزه هنر ویترین کشور است اظهار کرد: همه کشورها را با بزرگان و فرهیختگان و علما می‌شناسند و تعداد برج‌ها و… هرچند که لازمه توسعه باشند رانمی‌شناسند.

انتهای پیام/