علی نجفی هنرمند ورنی باف ۴۴ ساله ساکن اهر، درباره اصالت و قدمت این هنر به خبرنگار ارسباران‌نیوز می‌گوید: ورنی به دلیل اصالتش، تاثیر روحی زیادی هم روی بافنده‌ها می‌گذارد که همین امر، آن را تبدیل به هنر- صنعتی ماندگار کرده و همواره از آن استقبال می‌شود. باید توجه داشته باشیم که ایام نوروز فرصت مناسبی برای معرفی بیشتر و فراگیر این هنر است.

نجفی که ۲۰ سال است به هنر ورنی بافی مشغول است، اضافه می‌کند: این هنر بافی از قدمتی ۳۰۰ ساله در منطقه ارسباران و مغان برخوردار بوده و شهرستان اهر پایتخت ورنی ایران به شمار می‌رود و بیانگر خلاقیت مردم این منطقه از کشورمان است.

وی ضمن اشاره به اهمیت و لزوم افزایش تبلیغات در رسانه‌های استانی، کشوری و بین المللی در حوزه صنایع دستی می‌گوید: برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی نوروزی و همچنین نمایشگاه‌های صنایع دستی در اقصی نقاط کشور، در شناسایی و فروش هنرهای سنتی کشورمان بسیار موثر است و در زمینه رشد و رونق فروش صنایع دستی کمک بسزایی خواهد کرد.

نجفی با اشاره به اینکه بیشتر صادرات این محصول به کشور ترکیه و از آن طریق به اروپاست، خاطرنشان می‌کند: در گذشته و در سایه تحریم‌های ناجوانمردانه وضع صادرات بسیار بد بود ولی با گشایش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و پیگیری‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امیدهایی زیادی برای کاهش قیمت‌ها و تسهیل امر صادرات وجود دارد.

انتهای پیام/