به گزارش اهرامروز، مراسم تشییع و بزرگداشت هنرمند عرصه انیمیشن، وحید نصیریان در مقابل مجتمع سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با حضور علاقه مندان این حوزه، مسئولان استانی آذربایجان شرقی و نیز خانواده وی برگزار شد.

در این مراسم محمد محمدپور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تسلیت به جامعه هنری کشور ابراز داشت: مرحوم نصیریان به چند جهت برای ما مهم است و عدم وجودشان هم جایگاه ویژه شان را مشخص تر کرد.

وی ادامه داد: وحید نصیریان که زادگاه او اهر بوده و فارغ التحصیل هنرهای زیبای تبریز بود  با روح تحول گرای خود عرصه های متعددی را تسخیر کرد و با همان روح خلاق خود در حوزه های مختلف منشا حرکت های برجسته ای شد.

محمدپور تاکید کرد: وی با روح تحول گرای خود توانست فیلم سازی و طراحی و نقاشی را تلفیق کرده و یک انیماتور برجسته در عرصه بین المللی باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای شناخت یک انسان اگر مولفه های زیادی را در اختیار نداشته باشیم همین که فقدانش باعث تلاطم در فضای عمومی و هنری کشور شده خبر از جایگاه رفیع او دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: اکنون موج ایجاد شده در فضای هنری کشور نشانگر این است که وجود و جایگاه نصیریان چقدر حائز اهمیت بود و خلا ایجاد شده باعث آشوب و ناراحتی شده است.

وی ضمن سپاسگزاری از کسانی که در مراسم تشییع حضور یافته بودند، اعلام کرد: در تهران هم شاهد بدرقه عظیم و باشکوه این هنرمند بودیم که باید از هنرمندان تهرانی هم تشکر کرد.

همچنین در این مراسم رحیم شهرتی فر، فرماندار تبریز گفت: ما باید از امروز شروع کنیم به شناختن مرحوم نصیریان و باید گفت امکان تجلیل واقعی از هنرمندی تاثیرگذار و بزرگ به این سرعت ممکن نیست.

وی افزود: ما بر اساس باورهای ایمانی معتقد هستیم که انسان موجودی جاودانه است و درگذشت هر انسان مانند مسافری است که از جایی به جای دیگر سفر میکند اما رفتن چنین مسافرانی با مسافران دیگر قابل مقایسه نیست.

شهرتی‌فر همچنین خاطرنشان کرد: گاهی مرگ ها تاسف بار هستند و ما به آن ها می گوییم حادثه‌های تلخ جبران‌ناپذیر.

فرماندار تبریز اظهار داشت: حضور شهروندان محترم در مراسمی که به نام تشیع این هنرمند بزرگ شکل گرفته نشان می دهد که ما مسافری عادی را بدرقه نمی کنیم و این ضایعه برای ایران و آذربایجان و ارسباران و برای جامعه هنری ما ضایعه جبران ناپذیری است.

وی ادامه داد: حضور مردم نشان از جامعه ای قدرشناس و قدردان دارد و باید قدردانی بکنیم از آثاری که این هنرمند خلق کرده و تا ابد در اختیار انسان‌ها قرار داده است.

شهرتی‌فر در پایان تصریح کرد: یاد و خاطره بزرگان همیشه در تاریخ و فرهنگ این دیار باقی خواهد ماند و مطمئنا نسل های آینده تلاش خواهند کرد این هنرمندان بزرگ را هم بشناسند و هم بشناسانند.

همچنین در این مراسم دوستان، همکاران و دختر مرحوم وحید نصیریان به سخنرانی و اظهار نظر درباره شخصیت فرهنگی و هنری او پرداختند.

این گزارش می‌افزاید بنا به اعلام خانواده مرحوم، و بنا به توصیه خودش در زمان حیات، اعضا و ‌نسوج قابل پیوند او جهت پیوند به به بیماران نیازمند اهدا شده است.

در پایان مراسم نیز نیز پیکر وحید نصیریان بر دوش مردم هنردوست تبریز و آذربایجان تشییع و در قطعه هنرمندان وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.