به گزارش اهرامروز، محمد عطازاده، متولد سال ۱۳۶۸ در روستای کردلر، وی دوران ابتدایی را در روستای کردلر، راهنمایی را در ورگهان و مقطع دبیرستان را در شهر اهر و هم‌اینک دانشجوی رشته علوم تربیتی در دانشگاه پیام نور اهر است، همچنین یکی از بازیکنان تیم ملی سرکل کبدی کشورمان بوده که در این همین رابطه به گفت‌وگویی با محمد عطازاده می‌نشینیم.

اهرامروز: از چه سالی ورزش حرفه‌ای را آغاز و تاکنون در چه مسابقات و لیگ‌هایی شرکت و کسب مقام کرده‌اید؟

ورزش حرفه‌ای را در رشته کشتی از سال ۸۴ آغاز کردم و مقام‌های استانی شمال غرب را کسب کردم. سپس به پیشنهاد مجید بهرامی مربی تیم ملی سرکل کبدی جمهوری اسلامی ایران به این رشته روی آوردم، قهرمانی کشور در سال‌های ۹۰ تا ۹۴ که در این مسابقات به‌عنوان ستاره مسابقات انتخاب شدم و همچنین مقام سوم آسیا ۲۰۱۲ پاکستان، مقام چهارم جهانی ۲۰۱۲ هندوستان، مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۱۳ دبی، مقام جهانی ۲۰۱۴ هند، مقام سوم لیگ ستارگان کانادا ازتیم ریچموند ریدرز ۲۰۱۶ را کسب کرده و به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان در تمامی مسابقات شناخته شدم.

اهرامروز: دلیل سفر اخیرتان به کانادا و اقامت حد ۶ ماه در آنجا چه بوده است، در کدام شهر سکونت داشتید؟

سفر اخیرم به کانادا در اصل اعزام به مسابقات لیگ ستارگان جهان در تیم “ریچموند ریدرز” بود که در شهر “ونکوور” اقامت داشتیم.

اهرامروز: کانادا را چطور کشوری دیدید؟ نکات ضعف و قوتش به نظرتان در چیست؟

کانادا را کشوری صنعتی و قانونمند دیدم، مهم‌ترین ضعفی که در آنجا دیدم ضعف شدید عاطفه در بین مردم است و دقیقاً در بحران عاطفه‌اند و با عواطف و احساسات ما خیلی فاصله‌دارند.

اهرامروز: یک خاطره از کانادا که بیشتر در شما تأثیرگذار بوده را بیان کنید.

خاطره خوب از کانادا مربوط می‌شود به آشنایی و دوستی‌ام با یک پزشک نخبه ایرانی به نام دکتر سیروس معمارزاده که مقیم آنجا بود به خاطر هم‌وطن بودن و کسب قهرمانی‌ام برای ایران، مصدومیت کتفم را بدون دریافت کم‌ترین هزینه‌ای معالجه کرد.

اهرامروز: چه انتظاراتی از مسئولین ورزش کشور، استان و شهرستان اهر دارید؟

از مسئولینی که در هر عرصه‌ای  هستند انتظار دارم تا حد توان از ورزشکاران حمایت کنند و به‌خصوص در عرصه ملی که مستلزم روحیه با آمادگی جسمانی و روحی بالاست و  نیاز به هزینه مالی زیاد دارد تأمین کنند.

با توجه به این‌که از بعد کمبود امکانات مالی و مادی رنج می‌بریم امیدواریم مسئولین به ورزشکاران عرصه ملی در کمک مالی توجه بیشتر نمایند.

اهرامروز: عملکرد هیئت کبدی شهرستان چگونه است؟ رضایت دارید؟

فقط به این بسنده می‌کنم که من در هیئت به‌طور شخصی تمرین کردم و با هزینه شخصی خود به مسابقات رفته‌ام.

اهرامروز: برنامه‌هایتان برای فعالیت بیشتر در ورزش تخصصی‌تان در آینده چیست؟

در خدمت تیم ملی کشورم هستم تا وقتی‌که صلاح باشد و همچنین قراردادم با لیگ ستارگان کانادا ۳ ساله هست و باید در لیگ‌های بعدی کانادا نیز شرکت کنم.

اهرامروز: اگر بخواهید پیامی در یک جمله به جوانان بگویید چه می‌گویید؟

تحصیل، تهذیب و ورزش سه انتظاری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما جوانان دارند، ورزش را برای جوانان توصیه می‌کنم و در هر رشته‌ای که احساس می‌کنند استعدادشان بیشتر است وقت زیادی را برای آن بگذارند تا بتوانند برای خود و جامعه مفید باشند.

اخلاق برای انسان یک تابلوی شخصیتی است خصوصاً برای ورزشکار، از اخلاق‌مداری دوری نکنیم ما با اخلاق برازنده بیشتر در جامعه مؤثر واقع می‌شویم.

اهرامروز: و سخن آخر؟

آرزوی سلامتی دارم برای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی چراکه هر جای دنیا رفتم عظمت امام خامنه‌ای را همگان می‌دانند و ایشان را افتخاری دیدم که سران کشورهای دیگر زیر عبایشان گم می‌شوند و عددی نیستند، سرافرازی پرچم جمهوری اسلامی ایران را در سراسر دنیا خواهانم و برای تحریریه سخت‌کوش اهرامروز آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.