به گزارش خبرنگار اهرامروز، دکتر محمد میرزاپور در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با موضوع بوی نامطبوع و زباله‌گاه اهر افزود: دو سال می‌شود که بنده در اهر مسئولیت دارم و از روزی که آمده‌ام می‌گویند محل زباله‌گاه اهر تغییر می‌کند اما هنوز این تغییر محل در حد شعار و حرف باقی‌مانده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: تعیین ضرب‌الاجل برای رفع خطرات زباله‌گاه، استقرار نگهبان و کنترل تردد به زباله‌گاه و دفن اصولی زباله بایستی جزو برنامه‌های کوتاه مدت قرار گیرد و در کنار این‌ها برای دفع زباله‌های بیمارستانی محل مشخصی را شهرداری اهر تعیین کند.

وی، خواستار جلوگیری از آبیاری باغات و مزارع کشاورزی با آب فاضلاب شد و گفت: درب منهول‌های فاضلاب در دسترس کشاورزان مسدود شود و قبل از آن نیز باید موتور پمپ‌هایی که با آب فاضلاب اراضی کشاورزی و باغی را آبیاری می‌کنند ضبط شود.

میرزاپور بابیان این‌که چرای احشام در زباله‌گاه اهر مصداق بارز تهدید امنیت غذایی مردم است، یادآور شد: زباله‌گاه اهر هیچ‌گونه نگهبانی ندارد و هر کس که بخواهد به آنجا تردد می‌کند؛ البته با این سبک مدیریتی که پیش می‌رویم شاید تا ۳۰ سال آینده شرایط زندگی مهیا نشود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر تأکید کرد: باید شهرداری اهر برای محصور کردن زباله‌گاه و رفع خطرات متعهد شود و سپس با استقرار دائمی نگهبان؛ از ورود احشام و زباله‌گردها به زباله‌گاه جلوگیری کند.

وی از شناسایی ۹ هزار و ۱۶۴ نفر مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان اهر خبر داد و گفت: متأسفانه بیمارستان باقرالعلوم اهر در حال حاضر خارج از ظرفیت و توان پذیرش بیمار دارد که رکورد بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان اهر از اول شیوع ویروس کرونا تابه‌حال شکسته شد، به‌طوری‌که بیمارستان باقرالعلوم اهر بعد از تبریز؛ دومین بیمارستان با بار مراجعات بالاست.

میرزاپور با ابراز نگرانی از بستری ۲۶ بیمار کرونایی با وضعیت وخیم در بخش‌های ویژه بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: متأسفانه به دلیل تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر مجبور شده‌ایم تا بیماران نیازمند به بستری را در اورژانس نگه‌داریم تا تخت بستری خالی شود، برای اولین‌بار است که چنین شرایط سختی را تجربه می‌کنیم چراکه تاکنون بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری همزمان ۱۵۰ بیمار را به خود ندیده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر هنوز به اوج پیک نرسیده؛ در حالی که روزانه بین ۲۲ تا ۲۶ نفر در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری می‌شوند و بیمارستان اهر از نظر نیروی پرستاری با بحران جدی روبروست با این‌حال تجمعات و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد: علی‌رغم تأکیدات و هشدارها و تشریح شرایط وخیم بیماری کرونا در شهرستان اهر؛ متأسفانه میزان استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اهر حدود ۱۰ درصد بوده، که نشان می‌دهد ۹۰ درصد جامعه علاقه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند، این در حالی است که نتیجه بی‌توجهی‌ها به مسائل بهداشتی و عدم استفاده از ماسک در دهه‌ی اول ماه محرم با تست‌های مثبت و بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر نمایان می‌شود.

میرزاپور با تأکید بر این‌که بیش از ۷۰ درصد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر از سنین جوان هستند، ابراز داشت: در ماه محرم از تماشاگران شاخصی‌ها می‌ترسیدم، برخی از مبتلایان بستری خود به اذعان می‌گویند که یک اشتباه باعث شد تا خانوادگی به کرونا مبتلا و در بیمارستان اهر بستری شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر از واکسیناسیون بیش از ۴۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان اهر خبر داد و گفت: شهرستان اهر در واکسیناسیون گروه‌های هدف در جایگاه نخست استانی قرار دارد و حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر دوز اول و دوم واکسن کرونا را در شهرستان اهر دریافت کرده‌اند.

خبر از: علی دایلاری اصل