به گزارش خبرنگار اهرامروز، بازارچه کارآفرینی هنرجویان هنرستان بنت‌الهدی صدر اهر در آستانه عید نوروز با حضور معاون آموزش متوسطه، کارشناسان و دبیران و هنرآموزان افتتاح شد.

شربتی معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش اهر در حاشیه بازدید از این مرکز کارآفرینی، بر فعال‌سازی تبصره ۷۵ قانون بودجه سال ۱۳۶۲ کل کشور(مصوب  هیئت محترم وزیران  به تاریخ ۲۹/۰۳/۱۳۷۰) با رویکرد ایجاد مراکز کارآفرینی در هنرستان‌ها تأکید کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش اهر با عنایت به فرسودگی تجهیزات هنرستان‌ها و محدودیت منابع مالی، جذب خیرین و فعال‌سازی تبصره ۷۵ را تنها راهکار عملیاتی خروج از این وضعیت برای هنرستان‌ها اعلام کرد.

علاقه دانش آموزان به رشته فرش‌بافی با توجه به کسب رتبه نخست کشوری کمرنگ‌تر شده است

مرضیه شعبانی‌فر مدیر هنرستان بنت‌الهدی صدر در حاشیه افتتاح بازارچه کارآفرینی این هنرستان در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، اظهار داشت: هنرستان بنت‌الهدی صدر دارای ۵ رشته از قبیل کامپیوتر، حسابداری، امور اداری، فرش‌بافی و خیاطی بوده و رشته فرش‌بافی یکی از بهترین رشته‌ها است تاکنون برای شهرستان اهر افتخاراتی در سطح استانی و کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان به هنرآموزی در رشته فرش‌بافی هنرستان بنت‌الهدی صدر علاقه کمتری نسبت به گذشته نشان می‌دهند، افزود: درحالی‌که دانش آموزان در رشته فرش‌بافی رتبه نخست کشوری را کسب کرده‌اند ولی برای تحصیل در این رشته تمایل چندانی نشان نمی‌دهند و این امر باعث شده تا هنر بومی در معرض فراموشی قرار گیرد.

مدیر هنرستان بنت‌الهدی صدر اهر بابیان اینکه دانش آموزان در رشته خیاطی لباس شب و عروس استعداد و علاقه خاصی دارند، گفت: دانش آموزان سال سوم در اوایل سال آینده باهنری که در رشته خیاطی دارند جشنواره لباس ایرانی برگزار می‌کنند که امیدواریم دانش آموزان به همراه والدین از این جشنواره بازدید کرده و به این رشته گرایش پیدا کنند.

شعبانی‌فر در پایان با تأکید بر اینکه هنرستان بنت‌الهدی صدر تفاوتی با هنرستان فنی و حرفه‌ای ندارد، خاطرنشان کرد: همان رشته‌هایی که در هنرستان فنی و حرفه‌ای در بنت‌الهدی صدر نیز وجود دارد و تفاوت این دو هنرستان یکی در داخل شهر و یکی شاید کمی دورتر از مرکز شهر است و امیدواریم دانش آموزان مخصوصاً سال سومی‌ها از رشته‌های هنرستان بنت‌الهدی صدر استقبال کنند.

انتهای پیام/