به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی عصر پنج‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان اهر، اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۳۲۴ مورد طلاق در شهرستان اهر ثبت شده بود که این میزان در ۱۱ ماهه امسال با ۳۲ مورد کاهش به ۲۹۲ مورد رسیده است.

وی، افزود: اگر بخواهیم ازدواج‌ها منجر به طلاق نشود لازم است آموزش‌هایی در این زمینه از سوی نهادهای حمایتی، مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اهر همچنین بابیان اینکه یکی از مشکلات شهرستان اهر وجود حاشیه‌های شهری است، گفت: ۸ نقطه حاشیه‌ای در شهر اهر وجود دارد که برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلات اجتماعی در این نقاط ایجاد اماکن فرهنگی، هنری، ورزشی و کتابخانه از اولویت‌های مهم است.

وی یکی از معضلات اجتماعی را بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: به علت توسعه تکنولوژی‌ها آن‌چنان نیازی به کار نیروی انسانی نیست، اما برای ایجاد اشتغال در جامعه باید فرهنگ استاد و شاگردی و احیای شغل‌های فراموش‌شده در اولویت قرار گیرد.

عابدی همچنین در پایان گرایش جوانان به سمت و سوی مواد مخدر را نیز از معضلات دیگر اجتماعی دانست و افزود: پیشگیری و مبارزه با این بلای خانمان‌سوز از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم مسئولان است.

انتهای پیام/