به گزارش اهرامروز، آیین کلنگ احداث کمپ فرهنگی ورزشی بین المللی ورزقان با اعتبار اولیه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان زمین زده شد؛ این طرح ورزشی در زمینی به وسعت ۱۲.۸ هکتار ساخته می شود و متشکل از یک سالن فوتبال سه هزار نفری، سالن چند منظوره ۲ هزار و ۵۰۰ نفری و یک سالن کشتی دو هزار نفری و یک ساختمان اقامتی در حد هتل پنج ستاره است.

فاز اول این طرح در ۳۶ ماه پایان می یابد و ۲۰ روز دیگر عملیات اجرایی آن شروع می شود؛ اعتبار اولیه اختصاص یافته برای اجرای این طرح از طرف مجتمع مس سونگون ۶۸۰ میلیارد تومان است و پیش بینی می شود ارزش سرمایه گذاری نهایی آن به ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

امروز همچنین عملیات اجرایی طرح احداث تصفیه خانه، خطوط انتقال و شبکه اصلی فاضلاب شهرهای ورزقان، خاروانا و روستای گردشگری گل آخور با حضور استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران آغاز شد.

این طرح شامل خط انتقال و شبکه فاضلاب شهر ورزقان به طول ۴۰ کیلومتر، تصفیه خانه فاضلاب شهر ورزقان به ظرفیت یک هزار و ۱۵۵ مترمکعب در شبانه روز، خط انتقال و شبکه اصلی فاضلاب شهر خاروانا به طول ۱۷ کیلومتر و تصفیه خانه فاضلاب آن به ظرفیت ۷۷۴ مترمکعب در شبانه روز و خط انتقال سه کیلومتری و شبکه فاضلاب ۴۰۰ مترمکعبی روستای گردشگری «گل آخور» است.

تامین مالی ۳۵۰ میلیارد تومانی این طرح توسط شرکت ملی صنایع مس ایران – مجتمع مس سونگون و مشارکت شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا انجام می شود.

در این آیین همچنین سایت اطفای حریق جنگل ها و مراتع ارسباران با برآورد اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی توسط مسوولان حاضر کلنگ زنی شد.

خبر: علی دایلاری