به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی صمد نژاد در حاشیه افتتاح پروژه آب‌رسانی به شش روستای شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر پروژه‌های آب‌رسانی به ۶۴ روستای آذربایجان شرقی با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: از مجموع این پروژه‌ها ۹ پروژه آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب در شهرستان اهر قرار دارد و علاوه بر این‌ها در استان آذربایجان شرقی برای اولین بار طرح فاضلاب روستای لیقوان با صرف اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه حدود ۹۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی از آب شرب سالم برخوردار هستند، ادامه داد: از نظر تأسیسات شبکه آب‌رسانی به روستاهای استان وضعیت مطلوبی داریم به‌طوری که ۹۶ درصد جمعیت روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند.

صمد نژاد اضافه کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های متوالی و متناوبی که متأسفانه در استان آذربایجان شرقی اتفاق افتاده یکسری از روستاهای استان هرچند از تأسیسات خطوط آب برخوردار شده‌اند اما در تأمین آب شرب با مشکل مواجه هستند ولی در تلاش هستیم تا احداث مجتمع‌های آب‌رسانی آب شرب این روستاها را تأمین کنیم.

وی بر لزوم تأمین مشکل آب روستاهای آذربایجان شرقی که آب آن‌ها خشک‌شده و تأمین آب با مشکلاتی همراه است تأکید کرد، گفت: ۴ درصد روستاهای استان آذربایجان شرقی که از تأسیسات شبکه آب‌رسانی بی‌بهره مانده‌اند در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی بابیان اینکه ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان شرقی هنوز از آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند نشده‌اند، یادآور شد: آب‌رسانی به ۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان شرقی طی دو سال آینده از آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند.

صمد نژاد خاطرنشان کرد: امسال برای اجرای پروژه‌های آب‌رسانی به روستاهای آذربایجان شرقی و سایر پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی اختصاص‌یافته است.

انتهای پیام/