حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز در اهر با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده اختلاس در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در حال حاضر رأی این پرونده صادر شده و هم‌اکنون در دادگاه تجدیدنظر و مرحله تجدیدنظرخواهی است.

وی ادامه داد: به دلیل این‌که تعداد متهمان پرونده فساد مالی زیاد بوده و علاوه بر این پرونده، پرونده‌های دیگری همچون پرونده شهرداری تبریز که اکنون در فضای مجازی این‌گونه جلوه می‌دهند زمان رسیدگی به پرونده طولانی شده که دلیل طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی زیاد بودن تعداد متهمان است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: متهمان به نظریه اولیه کارشناسان در خصوص میزان اختلاس و رشوه که گزارش داده بودند اعتراض کرده‌اند که به همین دلیل دادگاه تجدیدنظر ناچار مجبور به مطالعه مجدد کل پرونده شده آن‌هم پرونده‌ای قطور و مطالعه این پرونده‌ها قطعاً زمان‌بر خواهد بود.

مظفری با بیان اینکه رسیدگی به اعتراض متهمان پرونده نیز از وظایف دستگاه قضایی است، گفت: اگر هم نیاز باشد پرونده‌ها جهت کارشناسی مجدد ارجاع می‌شود که بعد از برگزاری جلسه می‌توانیم حکم نهایی را صادر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به میزان دقیق رقم اختلاس، بیان داشت: بنده در حال حاضر اطلاعی از رقم دقیق اختلاس در بنیاد مسکن ندارم و به همین دلیل نمی‌توانم عدد و رقمی از این پرونده بیان کنم.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی بابیان اینکه نزدیک به ۳۵ فقره پرونده فساد مالی و اداری و رشوه وجود دارد که در حال رسیدگی هستیم، اضافه کرد: عمدتاً این پرونده‌ها شامل اختلاس، ارتشاء و رشوه بوده که یعنی عنوان تمامی این پرونده‌ها را فساد اداری می‌توان گفت.

حجت‌الاسلام مظفری گفت: رسیدگی به پرونده‌های فساد مالی از نیمه دوم سال ۹۴ در دادگستری آذربایجان شرقی کلید خورده و با متهمان پرونده‌ها برخورد شد که نهایتاً در طول سال گذشته رأی اکثر پرونده‌ها در دادگاه بدوی صادر شد و اکنون برخی از پرونده‌ها با اعتراض متهمان در مرحله تجدیدنظر قرار دارد.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه پرونده شورای شهر تبریز در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ بیان داشت: پرونده شورای اسلامی شهر تبریز ۴۵ نفر متهم دارد و در دادگاه به اتهام تک‌تک این متهمان رسیدگی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این موضوع در مرحله آخر قرار داریم برای اینکه رسیدگی به پرونده متهمان شورای شهر تبریز از دقت کافی برخوردار بوده باشد هر سه عضو قضات دادگاه تجدیدنظر پرونده را با دقت مطالعه و بررسی می‌کنند تا نهایتاً بر حسب قانون تصمیم‌گیری کرده و جلسه دادرسی تشکیل دهند.

انتهای پیام/