به گزارش اهرامروز به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز یک شنبه در سومین همایش حامیان حقوق مصرف کننده در تالار پتروشیمی تبریز افزود: در این بازدید مشاهده گردید چند سوله و کارگاه برای کارخانه ذوب، اسید و پالایش از سال های قبل آماده شده است ولی این امکانات به حال خود رها شده است .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح این سوال که چرا نباید در کنار مجتمع عظیم مس سونگون کارخانه ذوب وجود نداشته باشد خاطرنشان کرد: برخی افراد مشکل زیست محیطی را در این زمینه مطرح می کنند در حالی که باید گفت وقتی افرادی که این مجموعه را ایجاد می کردند در فکر مشکل زیست محیطی نبودند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اگر مشکل زیست محیطی وجود  دارد چرا وزارت صنایع و معادن و کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی تکنولوژی جدیدی وارد نمی کنند تا مشکل زیست محیطی برطرف شود .

وی ادامه داد: چرا باید محصول خام مجتع عظیم مس سونگون به خارج صادر شود و محصول این شرکت برای تبدیل شدن به مس به کرمان ارسال می شود آیا مگر این قابلیت در آذربایجان وجود ندارد.

امام جمعه تبریز اظهار  امیدواری کرد: با حمایت صنعتگران استان تکنولوژی تولید مس در آذربایجان فراهم شود تا از ارسال  آن به کرمان و خارج از کشور  جلوگیری  شود.

وی در ادامه تداوم یک واحد تولیدی را کیفیت محصولات آن واحد اعلام کرد و افزود:اگر یک محصول از نظر کیفیت و بهبود محصول ایده ال باشد ما از تولید دفاع می کنیم و در این صورت تولید رونق خواهد گرفت  چرا که تولید با کیفیت حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده است .

آل هاشم  با اشاره به حمایت از حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور تصریح کرد:باید زمینه حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: اقتصاد ما باید اقتصاد درون زا باشد، اقتصاد درون زا همان اقتصاد مقاومتی است که سیاست های اقتصاد مقاومتی به وضوح توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

امام جمعه تبریز  با اشاره به صنعتی بودن آذربایجان شرقی افزود: استان آذربایجان شرقی از نظر تولید کنندگان و صنعتگران جایگاه بسیار خوبی دارد و امید است فعالیت های صنعتی و اقتصادی استان در راستای رونق بخشیدن و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد.