به گزارش خبرنگار اهرامروز، حمید قاسمی در آیین برگزاری مانور سراسری اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع که با مشارکت استان‌های شمال غرب کشور در پارک جنگلی فندقلوی ارسباران شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: در اردیبهشت‌ماه امسال معاون رئیس‌جمهوری در خصوص برگزاری مانور سراسری اطفاء حریق جنگل‌ها با استانداران آذربایجان شرقی، فارس، گلستان و چهارمحال و بختیاری مکاتبه‌ای داشتند و نکات لزوم اجرای این مانور را بیان کرده بودند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: قرار بود تا رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و معاون رئیس‌جمهوری در این مانور حضور یافته و از نزدیک در جریان برگزاری قرار گیرند و به لحاظ این‌که برنامه‌ها تغییر یافت و ابتکار در مانوری که هم‌زمان با آذربایجان شرقی در استان چهارمحال و بختیاری حضور یافته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر مانور سراسری اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع در دو منطقه از کشور که شامل استان‌های آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری می‌شود برگزار شده و در این منطقه تیم‌های مدیریت بحران استانداری‌ها، منابع طبیعی و ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های کردستان، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی و همدان مشارکت کرده‌اند.

قاسمی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری مانور اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع حفظ محیط‌زیست است، گفت: ما در استان نعمت‌های بی‌شماری من‌جمله جنگل‌های ارسباران را داریم که در حدود ۱۸۸ هزار هکتار مساحت دارد امیدواریم که با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم این منابع خدادادی را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان شرقی استفاده از نقاط ضعف و قوت مانور سراسری را در اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع استان ضروری دانست، خاطرنشان کرد: اجرای موفق این مانور در واقع گامی  ارزشمند برای حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست استان خواهد بود.

انتهای پیام/