به گزارش اهرامروز به نقل از ایثار، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام‌جمعه اهر به‌اتفاق رسول خدابخش فرماندار شهرستان، با آزادگان سرافراز غلامرضا همت پور، حیدر علی پور، اسمعیل تاری و خانواده آزاده متوفی سرخوش خدمتی دیدار و با آن‌ها گفتگو کرد.

امام‌جمعه اهر در این دیدارها با تبریک فرارسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت این سرفرازان به آغوش پرمهر وطن گفت: آزادگان در سخت‌ترین شرایط از آرمان‌های والای انقلاب دفاع کردند و حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ثابت نمودند.

امام‌جمعه اهر بابیان اینکه عزت و آبروی نظام مرهون صبر و استقامت آزادگان است عنوان کرد: این انسان‌های ولایتمدار باتحمل مسائل و مشکلات سخت و طاقت‌فرسای دوران اسارت، از حیثیت و کیان ایران عزیز صیانت و پاسداری کردند.

رسول خدابخش فرماندار اهر نیز در این دیدارها با تجلیل از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های آزادگان سرافراز از آنان به‌عنوان سربازان صبور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادکرد.

وی ۲۶ مرداد را یکی از خاطره‌انگیزترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: در این روز آزادگان سرافراز با عزت و سربلندی به کشورمان بازگشتند و غیرت و شرف ایرانی را به همگان نشان دادند.

گفتنی است، شهرستان‌های اهر، ورزقان و هوراند در طول ۴۱ سال از عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۴۰۴ شهید، ۹۴۵ جانباز و  ۵۷ آزاده در راه دفاع از تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

 

انتهای پیام/