به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی زارعی در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که با محوریت پیگیری مصوبات جلسات قبلی در بیت امام جمعه برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر بیش از یک‌صد برنامه در شهرستان اهر برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر از برگزاری آزمون سراسری قرآن کریم هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان اهر خبر داد و افزود: آزمون سراسری قرآن کریم با همکاری اوقاف و امور خیریه به‌صورت کتبی و شفاهی در دهم و دوازدهم اسفندماه در اهر برگزار می‌شود.

زارعی بابیان اینکه در طی هفت جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر ۴۷ مصوبه داشته‌ایم، گفت: از مجموع مصوبات ۵ مصوبه شورا یا انجام‌نشده و یا در حال انجام بوده که برای دبیرخانه محرز نیست و ۶ مصوبه با این‌که می‌دانیم انجام‌یافته ولی تا به حال هیچ‌گونه گزارش و عملکردی در این حوزه به دبیرخانه ارسال نشده است که در مجموع ۱۱ مصوبه بلاتکلیف مانده است.

وی در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه جلسات شورای فرهنگ عمومی نه‌تنها جلسات عادی نیست بلکه نسبت به گذشته کاربردی‌تر شده است و از طرفی می‌توان گفت نزدیک به ۸۶ درصد مصوبات امسال اجرایی شده است و هر جلسه شورا منتهی به برگزاری همایش نیز شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با انتقاد از اینکه دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی از ابتدای سال جاری برنامه‌های خود را در خصوص تحقق شعار سال هنوز اعلام نکرده‌اند، گفت: به‌روزهای پایانی سال جاری نزدیک می‌شویم اما هنوز دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در جهت تحقق شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) به دبیرخانه شورا ارسال نکرده‌اند.

زارعی با اشاره به اینکه نمایشگاه فرهنگی در جنب مراسم ویژه روز شهرستان اهر در اردیبهشت‌ماه سال آینده برپا می‌شود، ابراز داشت: یکی دیگر از مصوبات و برنامه‌های مدنظر برگزاری کنگره بین‌المللی شیخ شهاب‌الدین محمود اهری در راستای برنامه‌های رویداد تبریز ۲۰۱۸ برگزار شود که این مهم قرار بود تا اداره میراث فرهنگی شهرستان اهر در ستاد شهرستانی تبریز ۲۰۱۸ مطرح و بررسی کند.

وی یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر طی بررسی‌هایی که در استان انجام‌یافته اولین شورای فرهنگی در آذربایجان شرقی بوده که خروجی جلسات منتهی به برگزاری چندین همایش شده و حتی تولیدات فرهنگی نیز داشته است و این مهم برای شورای فرهنگ عمومی موفقیتی بزرگ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/