به گزارش خبرنگار اهرامروز، قاسم قمری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی با اولویت راه‌های اصلی در شهرستان اهر آغاز شده است، اظهار داشت: شانه سازی راه‌ها، اصلاح شیب، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، لکه‌گیری و روکش آسفالت در برخی از محورهای مواصلاتی این شهرستان انجام می‌گیرد.

وی از پایان نوسازی آسفالت محور اهر – کلیبر به طول ۳۵ کیلومتر خبر داد، افزود: ۳۵ کیلومتر از جاده اهر – کلیبر آسفالت‌ریزی شده و بنا داریم تا لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده اهر – هوراند به طول ۱۳ کیلومتر را نیز آغاز کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر اضافه کرد: در سطح شهرستان اهر تنها یک نقطه حادثه‌خیز داشتیم که آن در کمربندی سه‌راهی روستای کقالق بود که برای رفع آن روشنایی تأمین و سرعت‌گیر و تابلوهای هشدار دهنده نیز نصب کرده‌ایم.

محورهای مواصلاتی اهر – مشکین‌شهر و اهر – کلیبر مستعد وقوع حوادث رانندگی هستند

قمری، محورهای مواصلاتی اهر – مشکین‌شهر و اهر – کلیبر از جمله جاده‌های مستعد وقوع حوادث رانندگی عنوان کرد، یادآور شد: در این محورها با افزایش دید و ترانشه برداری در تلاشیم تا با حداقل امکاناتی که در اختیار داریم از وقوع حوادث رانندگی جلوگیری کنیم.

وی بابیان اینکه به‌زودی خط‌کشی راه‌های اصلی شهرستان اهر را آغاز می‌کنیم، گفت: متأسفانه در سال‌جاری حتی ریالی اعتبار به خط‌کشی راه‌های روستایی اهر تخصیص نیافته است لذا طبق توافقی که با فرمانداری اهر داشته‌ایم در صورتی که حمایت مالی از اداره راهداری صورت گیرد نسبت به خط‌کشی راه‌های روستایی اقدام می‌کنیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر همچنین از لکه‌گیری و اصلاح روکش آسفالت جاده اهر – مشگین‌شهر خبر داد، یادآور شد: به لحاظ این‌که پیمانکار اصلاح روکش آسفالت جاده اهر – مشگین‌شهر و آسفالت راه‌های روستایی این محور مشترک است بعد از اتمام راه‌های روستایی اصلاح آسفالت جاده مشکین‌شهر را شروع خواهد کرد.

نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده اهر – مشگین‌شهر بر کاهش تصادفات تاثیر دارد

قمری، حضور مستمر پلیس و نصب دوربین‌های کنترل سرعت را گامی در جهت کاهش حوادث رانندگی جاده اهر – مشگین‌شهر دانست، گفت: هرگونه حوادث رانندگی از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز ناشی می‌شود وقتی رانندگان به خاطر اینکه جریمه نشوند مجبور می‌شوند تا به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند بر همین اساس پیشنهاد کرده‌ایم تا دوربین کنترل سرعت در این جاده نصب شود.

وی با تأکید بر اینکه مطالعات ۲۰ کیلومتر از بزرگراه اهر – مشگین‌شهر از سمت اهر به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: روند احداث بزرگراه اهر – مشگین‌شهر از سمت شهرستان مشکین‌شهر آغاز شده و با پیگیری‌های نماینده اهر و هریس و طبق قول‌هایی که مسئولان استانی داده‌اند قرار است به‌زودی احداث این بزرگراه از سمت شهرستان اهر نیز شروع شود.

انتهای پیام/