به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد سرقینی در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرداری اهر که با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به این‌که شهرداری اهر امسال متفاوت‌تراز سال‌های گذشته به اسقبال هفته دولت آمده است، اظهار داشت: هم‌زمان با هفته دولت؛ ۵ پروژه زیربنایی و عمرانی با ارزش بالغ‌بر ۹ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: پارک شهید دهقان با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، پارک غنچه‌لر ۳۰۰ میلیون تومان، دیوار سنگی فضیلت به طول ۵۰ متر حجم ۱۰۰۰ مترمکعب با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، ساماندهی و سنگفرش رودخانه کیچیک چای به طول ۲۹۰ مترمربع ۱ میلیارد تومان و آسفالت‌ریزی تعداد ۶۵ کوچه و محله به مساحت ۹۰۰۰۰ متر مربع از جمله پروژه‌های شهرداری اهر در هفته دولت است.

شهردار اهر ادامه داد: به مردم اهر قول داده‌ایم تا پایان فصل‌کاری ۱۵ هکتار آسفالت‌ریزی در سطح شهر داشته باشیم که تاکنون ۹ هکتار آن محقق شده و ۶ هکتار نیز تا فرصت باقی‌مانده آسفالت‌ریزی می‌شود.

سرقینی تصریح کرد: برای احداث خیابان و میدان نادرقوجا از اعتبار تملک و آسفالت ۳ میلیارد تومان هزینه شده است و عملیات اجرایی آن پایان یافته ولی چون تابلوهای راهنمایی و رانندگی در این خیابان نصب نشده؛ به همین خاطر افتتاح این خیابان را به زمان دیگری موکول کردیم.

وی با اشاره به برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری اهر در سال پایانی دوره پنجم شورای اسلامی شهر گفت: فاز دو ساختمان شهرداری اهر در سه طبقه به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع، ادامه عملیات اجرایی فاز دوم کیچیک‌چای، تکمیل کمربندی غربی اهر با مشارکت شرکت مس آذربایجان، اجرای احداث کمربندی جنوبی، پارک محله‌ای غدیر، آسفالت ۵۰ کوچه و اصلاح روکش آسفالت خیابان‌های مرکز شهر و آسفالت‌ریزی ۵ خیابان که تاکنون آسفالت نشده‌اند، جزو برنامه‌های شورای شهر اهر در سال آخر است.

شهردار اهر خاطرنشان کرد: ۲ کیلومتر از رودخانه کیچیک‌چای در داخل محدوده شهر اهر واقع شده و شهرداری اهر تنها بخشی از رودخانه را ساماندهی کرده، برای تکمیل روند ساماندهی رودخانه کیچیک‌چای به همکاری و پشتیبانی مالی سازمان آب منطقه‌ای و استانداری نیازمندیم.