به گزارش خبرنگار اهرامروز، همایش مزدوجین شاهد و ایثارگر به مناسبت فرارسیدن ۲۲ اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز شهدا با حضور فرزندان ایثارگران و همسارنشان در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر برگزار شد.

نقش ایمان و اخلاق در تحکیم بنیان خانواده غیر قابل انکار است

احمد ابراهیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر در این همایش با اشاره به اینکه خانواده به عنوان مهم ترین نهاد اجتماعی، طیف وسیعی از خدمات عاطفی، جسمانی و حمایتی را برای اعضای خود فراهم می کند، اظهار داشت: داشتن جامعه ای سالم در گرو داشتن خانواده های سالم است.

وی در ادامه افزود: برگزاری کلاس های آموزشی مهارت های زندگی و جلسات مشاوره ای فردوی و گروهی در طول سال، جزو برنامه های اساسی حوزه مددکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده که در مناسبت های مختلف برگزار می شود.

ابراهیمی نقش ایمان و اخلاق را در تحکیم بنیان خانواده غیر قابل انکار دانست و اضافه کرد: تفاهم و همکاری میان اعضای خانواده وجود روحیه صبر، پایداری و متانت در فراز و فرودهای زندگی و مهرورزی و محبت میان ذوجین باعث تقویت نهاد مقدس خانواده می شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: آشنایی با سیره شهدا و سبک زندگی آنها نقش بسزایی در فرهنگ سازی جامعه داشته و باعث مصون ماندن جامعه از آسیب های فرهنگی و اجتماعی می شود و در شکل گیری، استقرار و تحکیم بنیان خانواده بسیار موثر است.

مشاوره گروهی و فردی شرکت کنندگان در همایش و تجلیل از مزدوجین شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.