به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدرضا تهموزی در اولین جلسه کمیته هماهنگی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر با اشاره به اینکه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال در جامعه مستلزم یکسری مهارت‌ها و آموزش‌هاست، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌منزله دالان اشتغال از آن یاد می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر افزود: اردیبهشت‌ماه امسال استاندار آذربایجان شرقی به جهت هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های دولتی استان، دستور تشکیل کارگروه هماهنگی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان را دادند و به جهت تشکیل این کارگروه قرار شد تا کمیته‌های هماهنگی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز در شهرستان‌ها تشکیل شود.

وی بابیان اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر در مقایسه با مراکز سایر شهرستان‌ها ظرفیت‌های بسیاری در زمینه مربیان با تجربه، تجهیزات و آموزش مهارت‌های مختلف دارد، ادامه داد: اتومکانیک، برق خودرو، جوشکاری برق، جوشکاری ساختمان، پکیج، تعمیر موبایل، نقشه‌کشی ساختمان و انواع رشته‌های مشاغل ساختمانی از قبیل آرماتوربندی، قالب‌بندی، بنایی، گچ کاری و همین‌طور برق صنعتی، ساختمان، سیم‌پیچی، دوربین‌های مداربسته، درب‌های اتوماتیک و در بخش کشاورزی پرورش ماهی و قارچ از جمله رشته‌های آموزشی در اهر است.

تهموزی در ادامه گفت: در بخش خواهران کامپیوتر، آی تی، خیاطی، گلدوزی و در حوزه کارآفرینی و رشته‌هایی در تولید کارگاه‌های زودبازده در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر با ذکر اینکه یکی از مشکل فعلی عدم تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر در زمینه اشتغال است، گفت: مشکل ما در حوزه اشتغال به عدم تعامل باز می‌گردد شاید اگر تعامل هم بین دستگاه‌ها وجود داشت ضعیف بود و این جلسه بر مبنای آن است که تعامل بین فنی و حرفه‌ای با سایر دستگاه‌ها در راستای رفع موانع اشتغال بیشتر شود.

وی اضافه کرد: کارورزی دانشجویان، اوقات فراغت دانش‌آموزان و برون‌سپاری آموزش و پرورش، آموزش بسیجیان، آموزش عشایر در نقاط دوردست، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در شهر و روستاها از جمله اقشاری هستند که در صورت نیازسنجی آموزش‌ها آماده ارائه آموزش و مهارت‌آموزی به این اقشار هستیم.

انتهای پیام/