به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی حسن زاده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اهر با تبریک هفته نیروی انتظامی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: برای اینکه تمامی راه های احتمالی شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان بسته شود بایستی دستگاه های ذی ربط اعم از دامپزشکی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت همکاری مستمری داشته باشند.

وی افزود: تاکید داریم مرغداران شهرستانی به لحاظ این که در مواجه با بیماری هایی که شغل آنان را تهدید می کند بیمه را مدنظر قرار دهند تا خدای ناکرده روزی نشود تا متضرر شوند.

معاون فرماندار اهر بابیان اینکه مُر قانون برای ما مهم است، گفت: ضمن این که در انجام وظایف محوله قانون مدنظر است بایستی تدابیر اندیشیده شود تا بر اثر سهل انگاری این آنفولانزا شایع نشود.

حسن زاده ادامه داد: اکنون زمان فرصت سوزی نیست بلکه بایستی دستگاه ها از آمادگی پیش بحران را داشته باشند چراکه حفظ جان و مال مردم از وظایف دستگاه های ذی ربط است، لذا انتظار می رود مسئولان مربوطه همانطور که سال گذشته آذربایجان شرقی در آنفولانزای فوق حاد پرندگان کمترین تلفات را داشت این بار نیز با تدابیر و تصمیمات به موقع باید مانع از شیوع آنفولانزا شویم.

وی بر لزوم تشکیل تعاونی مرغداران شهرستان اهر تاکید کرد و گفت: مرغداری های بدون مجوز باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود و اگر کسی خواست فراتر از قانون حرکت کند مطمئناً اجازه تخطی از قوانین را نمی دهیم.

معاون فرماندار اهر با تاکید بر اینکه با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بارندگی ها، دستگاه های امدادی و راهداری شهرستان اهر برای پیش آمدهای احتمالی آمادگی داشته باشند، گفت: اداره غله و خدمات بازرگانی در جهت تامین آرد مناطق روستایی را برای یک ماه در فصل زمستان برنامه ریزی کند.

حسن زاده بر لزوم آمادگی شهرداری اهر جهت تامین تمهیدات زمستانی، راهداری جهت نگهداری راه های روستایی و بازگشایی آنها هنگام بارش برف و کولاک، شرکت پخش فرآورده های نفتی جهت تامین نفت مناطق فاقد گاز طبیعی و شبکه بهداشت و درمان جهت برنامه ریزی برای انتقال مادران باردار تاکید کرد.