به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان پور در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش اهر با قدردانی از حضور از مردم، فرهنگیان و دانش‌آموزان در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان اظهار داشت: سال گذشته در ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش اهر در پروژه مهر از بین ۳۹ منطقه رتبه ۲۸ را داشتیم اما امسال به لحاظ تلاش و کوشش همکاران توانسته‌ایم تا به رتبه چهارم از نظر عملکرد پروژه مهر ارتقاء پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورای معلمان را به‌عنوان اتاق فکر آموزش و پرورش اهر در مدارس و اداره تشکیل داده‌ایم، افزود: همچنین از هم‌اکنون برای برگزاری همایش تجلیل از نخبگان شهرستان اهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم و سعی داریم تا این همایش امسال برگزار شود.

مدیر آموزش و پرورش اهر، برنامه‌ریزی جهت برگزاری کلاس‌های متمرکز کنکور ویژه پسران و دختران را از دیگر اقدامات انجام‌یافته ذکر کرد و گفت: برای این‌که هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها تحمیل نشود و کلاس‌های متمرکز کنکور منسجم‌تر و با برنامه باشد برای برگزاری این کلاس‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

رمضان پور با ذکر اینکه پژوهشسرای آموزش و پرورش اهر با ۱۵ طرح و اختراع در ششمین نمایشگاه ربع رشیدی استان حضوری فعال داشت، بیان داشت: پژوهشسرای آموزش و پرورش اهر تا به حال عملکردی افتخارآمیز داشته به‌طوری که سال گذشته توانست رتبه نخست استانی و رتبه سوم کشوری را در بین پژوهشسراهای کشور کسب کند.

وی از پایش نقطه‌به‌نقطه بازماندگان و تارکین از تحصیل در شهرستان اهر خبر داد، گفت: البته برای شناسایی بازماندگان از تحصیل در روستاها و حتی شهر با سایر دستگاه‌ها و نهادها همکاری می‌کنیم و تمامی سعی ما بر این است تا کسانی که به هر نحوی از تحصیل بازمانده‌اند شرایط تحصیل دوباره آنان را فراهم کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه طرح ایران مهارت با هدف مهارت‌آموزی به دانش‌آموزآن‌هم‌زمان با سراسر کشور در شهرستان اهر اجرا می‌شود، افزود: طرح ایران مهارت برای اولین بار است که در مدارس اجرا می‌شود و ۱۳ مدرسه در شهرستان اهر مشمول اجرای این طرح خواهد بود و نرخ شهریه برای هر دانش‌آموز با دستورالعمل ابلاغی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی محاسبه می‌شود.

رمضان پور اضافه کرد: یکی از مواردی که امروز باید در جلسه شورای آموزش و پرورش به آن رسیدگی کنیم تجمیع مدارس دوره اول و دوم فرزانگان و علامه حلی است چراکه اکنون نیاز مبرم به فضای آموزشی داریم و تجمیع مدارس امری اجتناب‌ناپذیر است به‌طوری که مدارس تیزهوشان در سایر شهرستان‌ها نیز تجمیع شده و از نظر قانونی هیچ‌گونه مشکلی به وجود نمی‌آید.

وی با تأکید بر اینکه امسال با تصویب دولت و مجلس مدارس دولتی با رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه آب، برق و گاز معاف شده‌اند، گفت: البته برای مدارس در مصرف آب، برق و گاز الگوی مصرف تعریف‌شده و نشان می‌دهد تا مدارس چه میزان مصرف کنند از پرداخت هزینه معاف می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به اینکه شهرستان اهر در پوشش تحصیلی دختران در مقطع دبیرستان ۲۰ درصد کمتر از میانگین استانی هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثر خانواده‌های روستایی و حاشیه شهر دختران خود را بعد از اتمام تحصیل مقطع راهنمایی مجبور به ازدواج می‌کنند و این امر در پوشش تحصیل تأثیر منفی می‌گذارد و از طرفی دیگر ازدواج زودهنگام اصلی‌ترین مانع دختران در تحصیل است.

رمضان پور یادآور شد: فرهنگ‌سازی به جهت جلوگیری از ازدواج زودهنگام دختران به‌تنهایی از عهده آموزش و پرورش اهر خارج است لذا تقاضا داریم مسئولان دستگاه‌ها، ائمه جماعت، دهیاری‌ها، بسیج و معتمدین در این امر آموزش و پرورش را یاری کنند البته در قانون می‌توان کسانی را مانع از تحصیل دختران و پسران می‌شوند به دستگاه قضایی معرفی کرد اما تا به حال آموزش و پرورش چنین اقدامی نکرده بلکه اصولی‌ترین راه را فرهنگ‌سازی و گفتگو می‌دانیم.

انتهای پیام/