به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام سید حسن موسوی در جلسه‌ای با ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی شهرستان‌های منطقه ارسباران جهت راه‌اندازی موکب اربعین شهدای ارسباران در اهر، اظهار داشت: هر ایرانی که متولد می‌شود عاشورایی هستند و انقلاب اسلامی که با رهبری امام خمینی(ره) آغاز و به پیروزی رسید از شعار نهضت عاشورایی بود که حتی در دنیا انقلاب اسلامی اثرات غیرقابل‌انکاری را داشت.

امام جمعه کلیبر با اشاره به اینکه وقتی‌که امام راحل فرمودند ما هر چه داریم از محرم و صفر است، این فرمایش بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی یک واقعیت غیرقابل‌انکار است، افزود: انقلابی که از نهضت اباعبدالله نشات گرفته باشد آن انقلاب همیشه پیروز است و اگر به تاریخ نگاه کنیم هر حادثه و واقعه‌ای که رخ می‌دهد اگر این‌ها بعد از سال‌ها و قرن‌ها به فراموشی سپرده‌شده ولی تنها واقعه‌ای مه فراموش نشده قیام عاشورا بود.

وی ادامه داد: قیام عاشورا از نظر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در تمامی عرصه‌ها اثرگذار بوده است و آگاهی و بصیرتی که در مردم وجود دارد و عشق و علاقه سیدالشهدا هر زمانی با عزاداری‌ها و زیارت‌های ائمه اطهار به جوش می‌آید و در واقع همین فعالیت‌ها من‌جمله برپایی موکب ما را به عاشورا وصل می‌کند.

حجت‌الاسلام موسوی بابیان اینکه اجتماع مسلمانان در عاشورا که در روستاها، شهرها و کشورها انجام می‌شود در تاریخ چنین اجتماع‌های عظیمی را نمی‌توان یافت، گفت: عزاداری مسلمانان در عاشورا در هر فصلی که باشد نسبت به سال گذشته با شکوه و با عظمت‌تر می‌شود و نمونه آن را نیز در کشورمان مشاهده کرده‌ایم.

امام جمعه کلیبر اضافه کرد: با توجه به اینکه همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها نفر برگزار شد، باید به این فکر کرد که کدام قدرت می‌تواند ۲۰ میلیون جمعیت را در کوچه‌ها، خیابان‌های کربلا گردهم آورد، کسی جزء عشق و محبت به ائمه اطهار نمی‌تواند این جمعیت را دور هم جمع کند و در واقع عشق و علاقه به ائمه اطهار مزد رسالت است.

وی با تأکید بر این‌که در هر دوران دین اسلام موردتهاجم استکبار جهانی قرارگرفته و مسلمانان عدم تسلیم شدن به دشمن را در پیش‌گرفته و به پیروزی رسیده‌اند، بیان داشت: مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که مردم درس ایثار، شجاعت، شهادت‌طلبی، ازخودگذشتگی و فداکاری را از مکتب امام حسین(ع) یاد گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: با لبیک‌گویی به امام راحل و در زمان حاضر به مقام معظم رهبری، بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مکتب اسلامی‌مان را با نهضت امام حسین(ع) به دنیا معرفی کرده‌ایم و هر زمانی که به رهنمودهای رهبری گوش فراداده‌ایم دشمن نتوانسته در مقابل خواست مردم قد علم کند.

امام جمعه کلیبر با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با سیاست‌های غلط و فرهنگ مبتذل با انقلاب اسلامی مقابله کنند، یادآور شد: آمریکایی‌ها از هر روشی برای مقابله با انقلاب به میدان می‌آیند نهایتاً با شکست مواجه می‌شوند و همین شکست دشمنان از مسلمانان برگرفته از عشق به ائمه اطهار است.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام قصد دارند تا عزاداری امام حسین(ع) به هر نحوی هم که شده به انحراف بکشانند و مداحان بایستی کاملاً هوشیار بوده و لحن سوزش خود را تغییر ندهند و از استفاده از هرگونه آلات در عزاداری‌ها بپرهیزند و طبق گذشته سنت‌ها در عزاداری‌ها حفظ نمایند.