به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین بگلری در سومین همایش قرآنی کمیته امداد اهر اظهار داشت: از جمله موثرترین فعالیت فرهنگی کمیته امداد به منظور نهادینه‌سازی مفاهیم قرآن، اهل‌بیت(ع)، معارف اسلامی برای کارکنان و خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، برگزاری مسابقات قرآن، قرائت، ترتیل و اذان است و در این مسابقات کارکنان این نهاد انقلابی و خانواده‌های تحت پوشش شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان و افراد تحت پوشش کمیته امداد در سومین دوره مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند، افزود: برای کارکنان و افراد تحت پوشش کمیته امداد مهم این است که از فرهنگ قرآنی غافل نشویم و تا می‌توانیم از ثمرات انس با قرآن کریم بهره‌گیری کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر، آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی را از اولویت‌های معاونت فرهنگی کمیته امداد در اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی دانست، گفت: کمیته امداد در راستای تربیت نخبگان قرآنی و حافظان قرآن کریم هر ساله مسابقاتی تحت عنوان رهپویان ولایت برگزار می‌کند و اکنون شاهد برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی هستیم.

بگلری، زمینه‌سازی برای جامعه متحد قرآنی و آمادگی جهت ظهور ولی‌عصر(عج) را از اهداف سومین دوره مسابقات قرآنی کمیته امداد ذکر کرد و گفت: این مسابقات می‌تواند اعتقادات و معرفت دینی افراد را تقویت کند.

وی اضافه کرد: سومین دوره مسابقات قرآنی کمیته امداد در سه رده سنی ۱۲ سال به پایین، ۱۲ الی ۱۶ سال سن و بالای ۱۶ برگزار می‌شود و در این دوره از مسابقات بدون آن‌که کارکنان و افراد تحت پوشش کمیته امداد از همدیگر تفکیک شوند برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر یادآور شد: اگر شرکت‌کننده‌ای بتواند مقام اول را در رده سنی که در آن شرکت کرده کسب کند به مسابقات استانی اعزام و در اگر در مسابقات استانی بتواند مقام‌های برتر را کسب نمایند به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/