به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین دوستی در همایش بزرگداشت مقام آیت‌الله مهدی سراج انصاری و روز خبرنگار در شهرستان کلیبر، اظهار داشت: برگزاری بزرگداشت مقام آیت‌الله مهدی سراج انصاری از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین معنی است که شهرستان کلیبر تصمیم گرفته شخصیت‌ها و مفاخر خود را یک‌به‌یک مطرح کند سرآمد یکی از شخصیت‌های این شهرستان آیت‌الله سراج انصاری است.

این نویسنده و پژوهشگر اهری با اشاره به اینکه انتقاد مسئولین ارشد شهرستانی از یک مدیر به‌منزله چراغ هدایت است، افزود: مردم و مسئولین شهرستان کلیبر به این نتیجه رسیده که آیت‌الله مهدی سراج انصاری یک شخصیتی است که باید بیشتر به آن توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: آیت‌الله مهدی سراج انصاری شخصیتی بزرگ و غیرقابل‌انکار است، وی در ۱۳۴۴ وفات کرده است و این همایش زمینه‌ای برای عزم کلیبری ها برای برداشتن خیز بلند جهت بزرگداشت مقام این عالم است.

دوستی بابیان اینکه اولین جشنواره مطبوعات اسلامی در استان قم برگزار و جایزه به نام آیت‌الله مهدی سراج انصاری مطرح شد، گفت: عظمت این عالم به‌قدری بزرگ بود که هم اولین جشنواره مطبوعات اسلامی و هم جایزه به نام ایشان اعلام شد، چندین سال است که این جشنواره در بین اهل‌قلم دینی برگزار و نام و یاد آیت‌الله مهدی سراج انصاری گرامی داشته می‌شود.

این نویسنده و پژوهشگر اهری تأکید کرد: تاکنون که شهرستان کلیبر برای آیت‌الله مهدی سراج انصاری دو مورد مراسم بزرگداشت برگزار کرده و یک ویژه‌برنامه دیگری را نیز در دستور کار دارد در نوع خود اقدامی بی‌نظیر است.

وی با تأکید بر اینکه کتابی به نام حاج مهدی سراج انصاری کتابی است که کل کارنامه درخشان ایشان در عرصه‌ی مطبوعات در این کتاب درج‌شده است، بیان داشت: حاج مهدی سراج انصاری شخصیتی است که هیچ‌گاه در زندگی خود بی‌مسئولیتی نکرده است.

انتهای پیام/