به گزارش خبرنگار ارسباران نیوز، مجلس باعظمتی در بزرگداشت آیت الله هاشمی با  حضور روحانیون، مسئولین و اقشار مختلف و قاطبه مردم شهرستان اهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده که از سوی امام جمعه ، فرماندار ، نهادها و اقشار مختلف مردم در مسجد چهارده معصوم شهرستان اهر ترتیب داده شده بود، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره) بارها وفاداری خود را به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب بیان نمود.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در یک سخنرانی در دانشگاه تهران گفت که اگر دو نفر در ایران پیدا بشود که خیلی به نزدیک هستند من و مقام معظم رهبری هستیم، من به رهبر معظم انقلاب عشق می‌ورزم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خویش در ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ فرمودند: “من از سال ۱۳۳۶ – یعنی ۵۲ سال قبل – ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثرترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز.”

حسن‌زاده ادامه داد: “این مرد که بارها تا مرز شهادت پیش رفته، قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزان می‌داد. این‌ها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب هم ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت، هشت سال رئیس‌جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیت‌های دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‌ای درست کرده باشد. این‌ها حقایقی هستند که باید این‌ها را دانست. در حساس‌ترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بودند.

وی همچنین گفت: دومین ویژگی این شخصیت بزرگوار، بزرگ‌منشی ایشان بود، علی (ع) می‌فرمایند: “اگر می‌خواهید بزرگ شوید باید دو صفت در شما وجود داشته باشد، یکی عدالت و دیگری اینکه به مسائل کوچک و غیر مهم اهمیت ندهید” که هردوی این خصلت‌ها در آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وجود داشت و ایضاً ایشان علاقه بسیار وافری به اهل‌بیت عصمت و طهارت داشتند.