به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ یونس منفرد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه حفظ سنت‌های دیرینه چهارشنبه‌سوری یا همان چهارشنبه آخر سال نیازمند فرهنگ‌سازی است، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در این زمینه علاوه بر این‌که یکی از وظیفه‌های ادارات و نهادهای فرهنگی بوده و از طرفی نیز وظیفه رسانه‌ها است.

وی افزود: چهارشنبه آخر سال ریشه در سنت‌های ایرانی دارد اما متأسفانه چهارشنبه‌سوری همانند سال‌های برگزار نمی‌شود ولی در این سال‌ها چهارشنبه‌سوری به کابوس زندگی مردم تبدیل شده و شاهد انواع حوادث ناگوار بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری برخی جوانان هستیم رویکرد نیروی انتظامی در این روز محله محور است یعنی نباید برای انجام برخی کارها در نقطه ای از شهر تجمع صورت گیرد که منجر به آسیب به خانواده ها گردد.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با ذکر اینکه خوشبختانه سال قبل در شهرستان اهر حادثه منجر به بستری در بیمارستان نداشتیم ادامه داد: دغدغه اصلی نیروی انتظامی تأمین امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال بوده و در این راستا پلیس در کنار سایر ارگان‌های امدادی از قبیل اورژانس، هلال‌احمر، آتش‌نشانی قرار می‌گیرد تا حادثه‌ای برای شهروندان رخ ندهد، متأسفانه رفتارهای ناهمگون برخی جوانان و نوجوانان در چهارشنبه‌سوری موجب پیش آمدن برخی حوادث جانی می‌شود و نیاز داریم تا خانواده‌ها پلیس را در این خصوص یاری کنند.

سرهنگ منفرد بابیان اینکه پلیس به‌هیچ‌وجه مخالف شادی مردم در چهارشنبه آخر سال نیست و ما وظیفه اصلی داریم تا مختل‌کنندگان نظم عمومی برخورد کنیم، گفت: برخی‌ها به چه قیمت حاضر هستند شادی کنند، سلب آرامش مردم را نمی‌توان شادی نامید و سهل‌انگاری عده‌ای از جوانان باعث وقوع حوادث تلخ و ناگوار برای خانواده‌ها می‌شود و از طرفی خواستار برگزاری مراسم آیین سنتی چهارشنبه‌سوری در چهارچوب قوانین هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آیین سنتی چهارشنبه‌سوری بایستی به‌صورت خانواده‌ای و محله محور باشد، اضافه کرد: خانواده‌ها ضمن این‌که به‌صورت خانواده‌ای در این آیین سنتی حضور می‌یابند بایستی به کمپین نه به مواد محترقه بپیوندند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پلیس با شرکت‌کنندگان به صورت خانوادگی در آیین چهارشنبه‌سوری کاری ندارد و بلکه هدف با مختل‌کنندگان و اجتماعات مخرب برخورد می‌کند و در کنار هر یک از خودروهای آتش‌نشانی اهر یک نفر نیروی پلیس عهده‌دار مأموریت‌ها خواهد بود.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر ضمن قدردانی از شهروندان اهری به جهت توجه به توصیه های پلیس، یادآور شد: امسال سر و صدای انفجار مواد محترقه در سطح شهر اهر کمتر از سال های گذشته است و این امر تحقق نمی یافت مگر این که مردم مشارکت نمی کردند و این نشان گر فرهنگ مردم بوده و به طوری که در برخی مسائل اهری ها جزو اولین ها هستند امیدواریم مردم اهر این شهرستان را در چهارشنبه آخر سال به شهری عاری از مواد محترقه و صدای ترقه تبدیل کنند.

سرهنگ منفرد بابیان اینکه کاری کنیم از مسافرت لذت ببریم گفت: باید در هنگام مسافرت پیش از ترک منزل موارد امنیتی را در نظر داشته باشیم هنگام رانندگی نیز ضمن همراه داشتن لوازم ایمنی و اطمینان داشتن از سلامت خودرو، مقررا ت راهنمایی و رانندگی را نیز با توجه به شلوغی جاده ها در نظر داشته باشیم.