به گزارش خبرنگار اهرامروز ، کمال امید در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اهر بابیان اینکه ماجرای کارخانه کمپوست شهرستان اهر کاملاً پیچیده و آن‌طور که فکر می‌کنید مشکلات آن به‌راحتی قابل‌حل شدن نیست، اظهار داشت: مشکلاتی که در گذشته گریبان گیر سرمایه‌گذار کارخانه کمپوست شهرستان اهر شده یقیناً به این زودی‌ها حل نمی‌شود و کارخانه راه‌اندازی نخواهد شد.

وی افزود: سرمایه‌گذار کارخانه کمپوست شهرستان اهر در گذشته با دریافت تسهیلات از بانک‌ها و عدم پرداخت به‌موقع مشکلات را دو برابر کرده به‌طوری که اکنون بانک قصد مصادره کارخانه را دارد و تا این‌که مطالبات بانک‌ها پرداخت نشود احکام اجرائیه بانک‌ها به قوت بر جای خود باقی است.

شهردار اهر با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال گذشته طی مذاکراتی که با سرمایه‌گذار بخش خصوصی داشته‌ایم پیشنهاد کردیم تا تفکیک زباله از مبدأ در اهر انجام گیرد، گفت: اکنون نیز پیگیری هستیم تا این سرمایه‌گذار تفکیک زباله از مبدأ را انجام دهد و از طرفی هم تا زمانی که کارخانه کمپوست تعیین تکلیف شود مجبور به سامان‌دهی محل دفن فعلی زباله در اهر هستیم.

امید از آغاز مطالعات تعیین تکلیف پسماندهای شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: مطالعات تعیین تکلیف پسماندهای شهرستان اهر را آغاز کرده‌ایم و بعد از حصول نتیجه در جلسه آتی کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مراتب را گزارش می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه کشتارگاه شهرستان اهر از امتیازات ویژه‌ای برخوردار است، افزود: این‌که گفته می‌شود شهرداری اهر نسبت به کشتارگاه بی‌تفاوت است بی‌انصافی در قبال شهرداری است در حالی که سال گذشته برای رفع پاره‌ای نواقصات تنها در یک مرحله بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و اخیراً هر ایراداتی که گرفته‌شده را رفع کرده‌ایم تا جای اماواگر باقی نماند.

شهردار اهر تأکید کرد: فردی متخصص به‌عنوان نماینده شهرداری اهر در کشتارگاه انتخاب کرده‌ایم تا ضمن نظارت بر رعایت نکات ایمنی و بهداشتی بر تمامی امور نظارت کافی داشته باشد لذا ما نیز تأکیدداریم تا گوشت سالم و بهداشتی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

امید با اشاره به اینکه کشتارگاه نه‌تنها برای شهرداری اهر نفعی ندارد بلکه زیان ده نیز است، گفت: شاید روزانه و یا ماهانه چندین میلیون تومان هزینه می‌کنیم تا گوشت سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد و در پاسخ به اینکه کشتارگاه سودی برای شهرداری دارد باید اعلام کنم هیچ سودی جزء زیان ندارد و در این کشتارگاه به دنبال تأمین منافع مجموعه نیستیم.

انتهای پیام/