به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهندس رسول خدابخش، فرماندار شهرستان اهر در جلسه مشترک با مدیران کشتارگاه‌های طیور و واحدهای صنفی توزیع گوشت مرغ اظهار داشت: تغییر رویه گستره‌ی توزیع گوشت مرغ از شرایط منطقه‌ای به استانی؛ موجب آشفتگی و تب و تاب بازار مرغ می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر افزود: تا زمانی که در شهرستان اهر مسئولیت بر عهده دارم؛ اجازه نمی‌دهم تا منافع فردی در بازار مرغ مقدم بر منافع عمومی شود.

وی اضافه کرد: از روزی که شرایط بازار مرغ از حالت عادی خارج شد، مدام بر تأمین گوشت مرغ مورد نیاز مردم اهر و ارسباران تأکید داشتیم و عزیزان در ادارات صمت، جهاد کشاورزی و … پای‌کار بودند تا کمبودی در بازار نداشته باشیم.

خدابخش بابیان این‌که با روالی که پیش گرفته شده است، کشتارگاه‌های طیور شهرستان اهر از تأمین مرغ زنده از سایر مناطق عملاً امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: مجدداً تأکید می‌کنیم که اولویت اصلی کشتارگاه‌ها و واحدهای مرغداری؛ تأمین گوشت مرغ مورد نیاز مردم اهر و منطقه ارسباران است.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه متأسفانه برخی‌ها به خاطر منافع فردی؛ حاضرند تا حق مردم اهر را ضایع کنند تا شاید به سود بیشتری برسند، ابراز داشت: به آن واحدهای توزیع کننده گوشت مرغ صراحتاً اعلام می‌کنیم که سهمیه مرغ تخصیصی را تا آخر بین مردم توزیع کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط حساس فعلی، وقتی واحد صنفی یا تولیدکننده گوشت مرغ نتواند نیاز مردم را تأمین و برای اینکه سود بیشتری داشته باشد بین مردم بدبینی و یأس را ترویج دهد قطعاً به این‌چنین واحدهایی نیاز نداریم.

خدابخش با اشاره به این‌که ۲۱ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی دارای پروانه فعالیت در اهر وجود دارد، افزود: گوشت مرغ به منظور جلوگیری از هرگونه تخلفات، به صورت چرخشی جهت توزیع در بین این واحدهای صنفی گوشت مرغ تحویل داده شود.

فرماندار شهرستان اهر خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی که برای توزیع گوشت مرغ انتخاب شده‌اند، اگر چنانچه گوشت مرغ اختصاص یافته کمتر از میزان تحویلی در بین مردم توزیع کنند؛ برای این واحدهای صنفی پرونده تخلفاتی تشکیل می‌شود